سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحید جلیلی در افتتاحیه مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی مطرح کرد

نیازمند عملیات واقعی در زمینه "فرهنگ" هستیم

ما نیازمند عملیات واقعی جدی و فراگیر در زمینه "فرهنگ" هستیم.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، مراسم افتتاحیه مراکز تولید و توزیع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی عصر دیروز در سالن همایش شهید بهشتی با حضور سید محمد حسینی وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، میثم امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و حجت‌الاسلام و المسلمین  رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم سعید حسینی مدیر عامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی عنوان کرد: جمعی از فعالان فرهنگی از دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی آگاه شده‌اند ، از ابتدای انقلاب اسلامی مواردی متعددی را می‌توان به عنوان ترازهای انقلاب فرهنگی نام برد، وضعیتی که در مبحث نوشت‌افزار داریم شاهدی بر این مثال است.

وی افزود: جوانان با مجاهدتی که در زمینه آبرو و خانواده داشتند و با همه نوع فشار فرهنگی کنار آمدند و کار در زمینه نوشت‌افزار اسلامی ایرانی را آغاز کردند این کار را با 3 برند شروع کردیم، پارسال نزدیک به 12 برند را به نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی اختصاص دادیم.

مدیر عامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی اظهار داشت: نوشت‌افزار از جمله محصولاتی است که بر خانواده تاثیرگذاری جدی دارد متاسفانه در این حوزه با وجود تاثیر جدی این محصول به خانواده که به 150 میلیون جلد نیاز حداقلی داریم، بازار نوشت‌افزار از شخصیت‌های غربی پر شده بود و از یک مقطعی به بعد بازیگران هالیوودی را در این نوشت‌افزارها شاهد بودیم.

حسینی تصریح کرد: یک حرکت مردمی و خودجوش با دغدغه رهبری به وجود آمد و به سمت جلو حرکت کرد سپس نهادهای دولتی به آن روی آوردند.

وی بیان کرد: امسال در زمینه نوشت‌افزار اسلامی ایرانی درخواستی از خارج کشور داشتیم به طور مثال کشور عراق شخصیت مختار را بر روی نوشت‌افزار خود خواستارشد، همچنین امسال شخصیت های جدیدی را درنوشت‌افزار اسلامی ایرانی رونمایی می‌کنیم.

در این مراسم وحید جلیلی مسئول دفتر مطالعات جبهه انقلاب گفت: اگر قرار بود به کلیشه‌های سابق مدیریت فرهنگی کشور اکتفا کنیم، نوشت‌افزار اسلامی ایرانی شکل نمی‌گرفت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سال‌ها ضعیف عمل کرده است، در مجمع تلاش این چند سال توانستیم 5 میلیون نسخه نوشت‌افزار اسلامی ایرانی تولید کنیم. امسال با تلاش زیاد به 10 میلیون نسخه رسیده است  که مرحله‌ای به این گستردگی و سهولت به نام فرهنگ می‌توان کارهای زیادی انجام داد.

وی افزود: فرهنگ ذیل تمام شعارهای سال رهبری بوده است و امکان کار در این زمینه نیز وجود داشت دوستان با دست خالی در زمینه نوشت‌افزار اسلامی ایرانی کار کردند، حداقل این کار نمونه این بود که می‌توان اقداماتی در زمینه نوشت‌افزار انجام داد، ما نیازمند عملیات واقعی جدی و فراگیر فرهنگی هستیم.

 مسئول دفتر مطالعات جبهه انقلاب ادامه داد: ما نیازمند درک درست دقیق ازمیدان فرهنگ هستیم امواج مردمی باید این نهضت را در زمینه فرهنگ به راه بیندازد، خوشبختانه دوستان ما در زمینه نوشت‌افزار اسلامی ایرانی با قطع امید از فضاهای رسمی در زمینه پخش به سمت بازار نوشت‌افزار می‌روند این عملیات فرهنگی یک عملیات خط شکنانه است.

انتهای پیام /
برچسب ها: زمینه ، فرهنگ ، نوشت ، افزار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.