سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

خوشه های صنعتی پسته و خرما پروانه اتمام توسعه دریافت کردند

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت : 47 خوشه صنعتی در کشور پروانه اتمام توسعه دریافت کردند که خوشه های پسته و خرما جزو این خوشه ها هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، سیاوش وحدت در آیین افتتاح دفتر منطقه ای فن بازار کشور در شرکت شهرک های صنعتی کرمان افزود : 380 خوشه صنعتی در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 84 خوشه به فعالیت مشغول هستند.

وی تصریح کرد : از 84 خوشه در حال فعالیت 47 خوشه دارای پروانه اتمام توسعه هستند.

وحدت با اشاره به اینکه 29 مرکز کسب و کار در کشور در راستای توسعه فناوری فعال هستند ، خاطرنشان کرد: در کنار مدل توسعه خوشه ای که در بیشتر استانها اجرا می شود ، احداث شهرکهای فناوری ، ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار نیز در راستای توسعه فناوری و تبادل تکنولوژی واطلاعات در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد : ایجاد فن بازارهای منطقه ای را با هدف نفوذ فناوری در صنایع کوچک و پیوند بین صنایع بزرگ و کوچک دنبال می کنیم .

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کرمان نیز فن بازار را حلقه مفقوده بین تولید کنندگان و دانشگاهیان عنوان کرد و گفت : فن بازار یک بنگاه تخصصی معاملات تکنولوژی است.

مجید غفاری با اشاره به فعالیت های حمایتی در حوزه صنایع کوچک افزود : در راستای عقد تفاهم نامه ملی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با پارک علم وفناوری ، پردیس دفاتر فن بازار در استانها راه اندازی می شوند .

وی خاطرنشان کرد : ایجاد مرکز فناوری و کسب و کار در شهرک صنعتی شماره 2 کرمان و استقرار واحدهای مشاوره ای در آن یکی از خدماتی است که به صنایع کوچک استان ارائه می شود./س

برچسب ها: خوشه ، صنعتی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.