سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داعش تهدیدی برای جهان و همه مسلمانان

هر کدام از این تروریست‌های عضو داعش که از کشور‌های گوناگون به سوریه و عراق سرازیر شده‌اند، در صورت جان سالم به در بردن و بازگشت به کشور خود، مبتنی بر همان افکار و اندیشه‌های غلط، تهدیدی برای حکومت‌های خود و هموطنانشان خواهند بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانیدالله جوانی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: بر خلاف تبلیغات رسانه‌های استکباری، صهیونیستی و دولت‌های مرتجع در منطقه مبنی بر اینکه ماهیت منازعات در سوریه و عراق، نشئت گرفته از اختلافات مذهبی بین شیعیان و اهل تسنن است واقعیات صحنه به گونه‌ای دیگر است. این واقعیات به گونه‌ای است که اگر خوب دیده نشود، در آینده نه تنها تمامی کشور‌های منطقه، بلکه کشور‌های فرامنطقه‌ و خصوصاً کشور‌های حامی و پشتیبان بحران‌آفرینان در سوریه و عراق، با خطرات جدی مواجه خواهند شد. جریانی که با نام اختصاری «داعش»، به معنای دولت اسلامی عراق و شام طی سال‌های اخیر در سوریه و عراق، دست به اقدامات تروریستی زده و از طریق قهر و غلبه مناطقی از این دو کشور را به اشغال درآورده، یک جریان کاملاً پیچیده و ساخته و پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی امریکا،‌ رژیم صهیونیستی، برخی از کشور‌های اروپایی و دولت‌های مرتجع عربی در منطقه همانند عربستان، ‌قطر و... است.

انتخابات در سوریه با مشارکت 73 درصدی واجدین شرایط در مناطق دارای امنیت و رأی بالای 88 درصدی به بشار اسد، نشان داد که در سوریه در مقابل حاکمیت مشروع این کشور،‌ یک گروه تروریستی قرار دارد و ادعای مقابله مردم با حکومت، یک ادعای غیرمنطبق با واقع است. در سوریه دهها هزار تروریست از بیش از 80 کشور اسلامی و برخی از کشور‌های اروپایی طی 40 ماه گذشته، جنایت‌های زیادی مرتکب شده‌اند و اسناد فراوانی وجود دارد که این تروریست‌ها عمدتاً غیرسوری هستند. آیا کسانی که طی سالیان گذشته در نشست‌های متعدد تحت عنوان «دوستان سوریه»، این گروه‌های تروریستی را مورد حمایت قرار داده‌اند، از تابعیت آنها بی‌خبر بوده‌اند؟ آیا می‌توان پذیرفت کشور‌های اردن و ترکیه به عنوان عقبه گروه‌های تروریستی که در سوریه می‌جنگند، از تابعیت این افراد و کشور‌های آنها بی‌اطلاع هستند؟ آیا کشور‌های اروپایی از حضور اتباع خود در سوریه بی‌اطلاع هستند؟ به طور قطع تمامی حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق به ویژه جریان «داعش» اطلاع از ماهیت این جریان دارند؛ لکن آنان با نگاهی تاکتیکی و اندیشیدن به منافع کوتاه‌مدت، تصور می‌کنند حمایت از داعش، تأمین‌کننده منافع آنان در منطقه خواهد بود. دقیقاً اشتباه راهبردی حامیان داعش در همین نقطه است. رفتار و عقاید داعشی‌ها به گونه‌ای است که برای بسط و توسعه قدرت ابتدا در منطقه و سپس در جهان، هیچ حد و مرزی را برای خود قائل نیستند.

رفتار و عقاید سران این جریان، نشان می‌دهد که آنان از دین صرفاً استفاده ابزاری کرده و برای فریب جوانان مسلمان، هر مخالف و مانع سرراه را به عنوان کافر و مشرک معرفی می‌کنند و با استناد به ظاهر آیات قرآن، ریختن خونشان را مباح دانسته و اینگونه زمینه‌های قتل و کشتار‌های بی‌رحمانه را فراهم می‌سازند. کشتار‌های بی‌رحمانه دهها هزار سوری در سوریه با بدترین وضع آن هم از سوی کسانی که با عنوان رزمنده مجاهد از کشور‌های آفریقایی، اروپایی، آسیای میانه و مرکزی، کشور‌های حوزه خلیج فارس و... به این کشور سرازیر شده بودند، با همین زمینه‌سازی‌های ذهنی و مبتنی بر باور‌ها و اعتقادات غلط دینی و مذهبی صورت پذیرفت. این جریان، امروز سرازیر به عراق شده و با استفاده از زمینه‌های داخلی و در مناطق سنی‌نشین این کشور، به دنبال تکرار جنایات مرتکب‌ شده در سوریه است. ناکامی داعشی‌ها و حامیانشان در سوریه از عوامل تعیین‌کننده برای سرازیر شدنشان به عراق است.

به طور قطع ملت عراق قادر خواهد بود از موجودیت و مقدسات خود در برابر این جریان تکفیری پیوند خورده با بعثی‌ها و بازماندگان رژیم ستمگر صدام،‌ دفاع کند. روند تحولات میدانی در عراق طی روزهای گذشته، نشان می‌دهد که تروریست‌ها جز کشته شدن یا پذیرش شکست و فرار از مناطق تحت کنترل، راه سومی ندارند. سؤال این است که این دهها هزار نفری که با تصور تشکیل یک دولت اسلامی در منطقه عراق و شام، با مدیریت پشت صحنه استکبار جهانی به سرکردگی امریکا به این دو کشور اسلامی سرازیر شدند، اکنون پس از شکست و ناکامی به کجا و کدامین‌ کشور‌ها سرازیر خواهند شد. تصور کنید کسانی که به راحتی خوردن آب به بریدن سر انسان‌های بی‌گناه با تصور رفتن به بهشت! عادت کرده‌اند، حال پس از نقش بر آب شدن رؤیاهایشان وقتی به کشور‌هایشان برگردند، آنان برای کشور خود چه نوع شهروندی خواهند بود؟ افرادی که بر اساس تعلیمات غلط مذهبی، تمام کسانی را که مانند خودشان فکر نمی‌کنند، کافر و مشرک واجب‌القتل می‌دانند، وقتی از سوریه و عراق، راهی فرانسه، انگلیس، هلند، نیجریه، الجزایر، لیبی، افغانستان، پاکستان، قطر، کویت، عربستان، اردن، چچن و... شوند آیا هر لحظه با تصور رفتن به بهشت، رو به سوی آدم‌کشی و اقدامات تروریستی نخواهند آورد. آیا آنان در کشور‌های خود با تصور جهاد در راه خدا و زمینه‌سازی برای پیاده‌سازی شریعت! به سمت تشکیل شبکه‌های ترور نخواهند رفت؟

به طور قطع هر کدام از این تروریست‌های عضو داعش که از کشور‌های گوناگون به سوریه و عراق سرازیر شده‌اند، در صورت جان سالم به در بردن و بازگشت به کشور خود، مبتنی بر همان افکار و اندیشه‌های غلط، تهدید حکومت‌های خود و هموطنانشان خواهند بود. دور نخواهد بود آن روزی که این افراد مجتمع در سوریه و عراق، در جهان پخش شوند و هر چند نفرشان یک گروه تروریستی در کشور خود و یک شبکه تروریستی در منطقه خود ایجاد نمایند. آری، کسانی که امروز با هدف مخدوش کردن چهره اسلام از یک طرف و ایجاد اختلافات مذهبی، طایفه‌ای و قبیله‌ای در جهان اسلام از طرف دیگر این گروه‌ها و افراد را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌دهند، منتظر روزی باشند که برای نابودی آنها، هزینه‌های سنگینی را بپردازند.

برچسب ها: داعش ، تهدید ، جوانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.