سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان:

پاکستان به پاسگاه مرزی "افغانستان" حمله کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان روز دوشنبه از حمله ارتش پاکستان به پاسگاه های مرزی افغانستان در شهر «دانگام» در شرق کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران «شکیب مستغنی» در کابل گفت: این حمله دو شب پیش صورت گرفت و مهاجمان با لباس های غیرنظامی و سلاح سبک و سنگین به پاسگاه مرزی ارتش افغانستان حمله کردند.

وی با محکوم کردن حمله نظامیان پاکستانی گفت: در این حمله چهار سرباز ارتش افغانستان و هشت غیرنظامی که به نیروهای ارتش افغانستان کمک کرده بودند، کشته شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان همچنین در این گفت و گوی مطبوعاتی دست داشتن کابل در حملات تروریستی، به ویژه حمله به فرودگاه شهر کراچی را رد و اعلام کرد: افغانستان قربانی اصلی تروریسم است و هیچگاه به تروریست ها اجازه نمی دهد از خاک کشور علیه کشور دیگر استفاده کند.

وی گفت: حمله نظامیان پاکستان تجاوز آشکار به قلمرو افغانستان بوده و نیروهای افغان در برابر این تجاوز نظامیان پاکستانی در زمان مناسب مقابله به مثل خواهد کرد.

مستغنی همچنین گفت: هیاتی از کشورهای جنوب آسیا موسوم به سارک 14 خرداد ماه در سفر به کابل پیشنهاد داد که شهر بامیان در سال 2015 به عنوان مرکز فرهنگی کشورهای عضو سارک معرفی شود.

استان بامیان افغانستان در مرکز این کشور قرار دارد. در این استان دو مجسمه بزرگ بودا قرار داشت و در دوره ای مرکز بزرگ بوداییان جهان بود که در زمان تسلط گروه طالبان بر افغانستان این مجسمه ها توسط طالبان از بین برده شد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.