سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

خسارت 80 درصدی خشکسالی به اراضی کشاورزی جبالبارز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: به بیش از 80 درصد اراضی کشاورزی جبالبارز جنوبی در خشکسالی‌های متوالی گذشته خسارت وارد شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،، عنایت سالاری ظهر امروز در دیدار رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان با کارکنان و مدیران مراکز خدمات کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: به بیش از 80 درصد اراضی کشاورزی جبالبارز جنوبی در خشکسالی‌های متوالی گذشته خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: 53 درصد باغ‌های جنوب استان کرمان در شهرستان عنبرآباد است و سالانه بیش از یک‌میلیون تن محصولات کشاورزی جنوب کرمان در عنبرآباد تولید می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: از 24 هزار هکتار حوزه باغ‌های مرکبات جنوب کرمان بیشتر آن در شهرستان عنبرآباد است و سالانه حدود 400 هکتار گلخانه جالیزی دارد.

سالاری عنوان کرد: بیش از 95 درصد مردم منطقه به کشاورزی وابسته هستند و پنج درصد دیگر هم به نوعی به کشاورزی به طور غیر مستقیم وابسته هستند و درآمد مردم منطقه از طریق کشاورزی و دامداری است.

وی تصریح کرد: اکنون چهار مرکز خدمات ترویج جهاد کشاورزی به کشاورزان در عنبرآباد خدمات‌دهی می‌کند و تاکنون بیش از 7 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان طی پنج سال گذشته انجام شده است.

سالاری افزود: کارخانه نیلی صنعت در شهرستان عنبرآباد در حال راه‌اندازی است که روزانه بیش از 250 تن محصول کشاورزی منطقه را فرآوری کرده و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشاورزان این منطقه را برطرف کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، کرمان ، اراضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.