سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز2 تیرماه؛

افتتاح اولین برج تست آسانسور در ایران

اولین برج تست آسانسور در ایران ظهر امروز با حضور رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان تهران و رئیس سازمان استاندارد استان تهران افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اولین برج تست آسانسور در ایران ظهر امروز با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و رئیس سازمان استاندارد استان تهران و بخشی از مسئولان در شهرک صنعتی پرند افتتاح شد.

به گفته‌ی بختیاری مدیرعامل شرکت آریان آسانسور، مدت زمان ساخت این برج دو سال و هزینه تقریبی ساخت 6 میلیارد ریال است؛‌ این برج شامل 16 طبقه و همچنین دو دستگاه آسانسور است .

گفتنی است تعداد طبقات توقف آسانسور 14 می‌باشد؛ همچنین، این برج قابلیت افزایش سرعت حرکت تا 4 متر بر ثانیه را دارد و دیگر مزایای این برح قابلیت تست الکتریکال انواع تابلوهای فرمان کششی و همچنین قابلیت تست انواع سیستم‌های نجات اضطراری و قابلیت تعویض انواع موتورهای سنکرون و آسنکرون جهت تست سازگاری تابلو فرمان با موتور و همچنین تست عملکرد موتور را دارد.

در مراسم این افتتاحیه مسلم بیات رئیس سازمان استاندارد استان تهران گفت: نزدیک به 51 هزار بازرسی در سال فقط مرتبط با آسانسور انجام می‌شود.

وی افزود: در بازرسی آسانسور باید اقدامات تکمیلی انجام شود و ما نمی‌توانیم تمام سازندگان را در یک درجه قرار دهیم همچنان که نمی‌توانیم شرکت‌های بازرسی را هم در یک درجه قرار دهیم.

بیات افزود: هیچ واحد تولیدی نمی‌تواند پروانه کسب دریافت کند مگر اینکه در واحد از تأمین الزامات و نیازمندی‌های استاندارد حصول اطمینان کند.

رئیس سازمان استاندارد استان تهران گفت: حدود 400 شرکت سازنده آسانسور در تهران داریم که هیچ کدام از آنها از ما مجوز نگرفته‌اند اما همگی تحت کنترل سازمان استاندارد هستند.

بیات تصریح کرد: آسانسور هم مانند هر وسیله دیگر لازم است در دوره‌های زمانی مجددا جهت علمکرد آن تست شود که شامل تست‌های ادواری که سالی یک بار باید توسط شرکت انجام شود و همچنین تعمیرات و نگهداری آسانسور که باید هر ماه توسط شرکت‌های معتبر انجام گیرد.

رئیس سازمان استاندارد استان تهران،‌ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که آیا این برج مجوز استاندارد را دریافت کرده است یا خیر گفت: اگر الزامات استاندارد همگی در آن رعایت شده باشد سازمان استاندارد به آنها مجوز می‌دهد چرا که برجی که قرار است آسانسور را تست کند خودش باید استانداردهای لازم را داشته باشد.

در ادامه مراسم افتتاحیه این برج یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران، بیان کرد: ضرورت رعایت مسائل استاندارد و ایمنی در آسانسور مسئله‌ای حیاتی و مهم است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: با تولید این برج تست در کشور ، امیدواریم این محصول جایگزین واردات شود و واردات آن کاهش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسانسور ، افتتاح ، مجوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.