سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

شیعیان اجازه اهانت به عتبات را نمی‌دهند/قداره‌بندها در سوریه و عراق به دنبال جنایتی مثل حادثه کربلا هستند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه علمیه شیعه بیدار است و همیشه پشت سر مقام معظم رهبری و مرجعیت، برای حفظ اسلام، نظام و کیان اسلامی از هیچ کوشش و ایثاری دریغ نمی‌کند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله "حسینی‌بوشهری"، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان، در مسجد اعظم قم اظهار داشت: امسال 8 هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند و کار تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) را انجام می‌دهند که البته این تعداد نیاز کل کشور را تامین نمی‌کند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه افزود: برخی از مبلغان عنوان می‌کنند که توان سفر رفتن به دلیل برخی از شرایط، برای آنها وجود ندارد، ولی همان‌ها هم می‌توانند در مناطق خود فعالیت تبلیغی داشته باشند و به وظیفه خود عمل کنند.
 
معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: تبلیغ، یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیون است که باید در هر حالی از فرصت‌هایی که در این مسیر به دست می‌‌آورند، استفاده کنند.
 
تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در کنار تهدید‌های که امروز حوزه و روحانیت را تهدید می‌کند که شاید در طول تاریخ اسلام دین کم‌نظیری باشد، فرصت‌هایی نیز وجود دارد که باید از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. در واقع می‌توان با مدیریت درست، این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری اضافه کرد: از جمله تهدیدات بزرگ دنیای امروز و روحانیت، مسئله تهاجم فرهنگی و ماهواره‌ها و شبکه‌های منحرف است که متاسفانه اقدام به کانالیزه کردن شبهات در فکر و روح جوانان می‌کنند.
 
قداره بندهای دنیای اسلام
 
مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: از دیگر تهدیدات بزرگ دنیای اسلام، قداره‌بندهایی هستند که در سوریه و عراق به دنبال رقم زدن جنایاتی مثل حادثه کربلا هستند. آنها کیان اسلامی را به خطر انداخته‌اند و امروز داعیه جنگ علیه شیعیان و تخریب سامرا، نجف و کربلا را دارند، اما مطمئن باشند که ملت هوشیار عراق و شیعیان و مرجعیت آگاه و همیشه در صحنه اجازه این جسارت‌ها را به آنها نخواهد داد و همه حوزه‌های علمیه پشتیبان مقام معظم رهبری و مرجعیت قم و نجف است.
 
استفاده ابزاری دشمنان از تکفیری‌ها
 
وی تصریح کرد: دشمن به دنبال اجرا و تکمیل پروژه اسلام‌هراسی است و در این راه بیشترین استفاده‌ها را از این گروه‌های تکفیری می‌کند، ولی خوشبختانه با ندای مرجعیت آگاه عراق، بیش از 2 میلیون نفر به صف لبیک گویان به ندای مرجعیت شیعه پیوستند و امروز ما نیز با حمایت از مراجع عظام شیعه و مقام معظم رهبری و بزرگانی چون آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی که پیشکسوت مسیر مبارزه با گروه‌های منحرف در اسلام هستند، در مقابل دشمنان می‌ایستیم.
 
حوزه علمیه شیعه بیدار است
 
مدیر حوزه‌های علمیه در پایان گفت: حوزه علمیه شیعه بیدار است و همیشه پشت سر مقام معظم رهبری و مرجعیت، برای حفظ اسلام، نظام و کیان اسلامی از هیچ کوشش و ایثاری دریغ نمی‌کند و بر مبلغان حوزوی لازم است که این شعار را در سراسر کشور طنین  انداز کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.