سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای رقابت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خودروسازان شروط 5 گانه شورای رقابت را پذیرفتند/قیمت 206 و تندر90 هنوز اعلام نشده

شیوا گفت: بالاخره در آخرین جلسه شورای رقابت که در چهارشنبه گذشته برگزار شد خودروسازان شروط 5 گانه شورای رقابت را پذیرفتند.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین جلسه شورای رقابت که در چهارشنبه هفته گذشته با حضور خودروسازان برگزار شد،‌اظهار داشت: دستورالعمل تهیه شده از سوی شورای رقابت درباره قیمت نهایی خودرو با توجه به همه متغیرهای تعیین شده نهایی شد که مطابق با این دستورالعمل قیمت‌ها تعیین شده است.

وی افزود: بر این اساس قیمت کارخانه به علاوه مالیات بر ارزش افزوده و هزینه اضافی و بیمه الزامی خودرو در آن لحاظ شده در مجموع این فرمول شامل آپشن‌های الزامی است و بقیه آپشن‌ها الزامی نیست و مصرف‌کنندگان می‌توانند این آپشن‌ها را به صورت اختیاری از شرکت‌های خودروساز خریداری کنند .
 
وی ادامه داد: ‌درصورت اضافه شدن دو آپشن الزامی یورو 4 و ایربگ‌ها قیمت خودرو افزایش خواهد یافت و این قیمت تعیین شده خودرو از سوی شورای رقابت قیمت کف است و تا یک سال آینده این قیمت تعیین شده به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند.

شیوا ادامه داد: سال پیش هم به همین صورت بوده ضمن آنکه ما در جلسه چهارشنبه گذشته هم اعلام کردیم که هیچ تغییری در قیمت‌های اعلام شده و دستورالعمل تعیین قیمت شورای رقابت اتفاق نیفتاده است.

* فرمول تعیین قیمت همان فرمول سال گذشته است

رئیس شورای رقابت ادامه داد: این فرمول تعیین قیمت خودرو فرمول سال آینده است این فرمول بر اساس نرخ تورم‌بخشی خودرو ، کیفیت و بهره‌وری بررسی می‌شود تا قیمت سال آینده توسط شورای رقابت تعیین شود به همین علت تا سال آینده به هیچ عنوان هیچ تغییری در قیمت خودرو اتفاق نخواهد افتاد.
 
* تورم بخشی خودرو حدود 10 تا 12 درصد اعلام شد
 
شیوا در خصوص تورم بخشی خودرو عنوان کرد: تورم بخشی خودرو، شامل نهاده‌های تولید است که در مورد هر خودرو تورم‌بخشی آن متغیر است و این تورم بخشی شامل نرخ ارز و مواد اولیه مورد نیاز خودرو است که حدودا بین 10 تا 12 درصد رقم آن است.

شیوا ادامه داد: 2 درصد از این رقم به خاطر بهره‌وری و کارایی کسر شده به علاوه در آن بحث کیفیت نیز مطرح است که اگر خودروسازان کیفیت خودروی تولیدی خود را بهتر کنند از سوی شورای رقابت جایزه می‌گیرند وگرنه در صورت بی‌‌کیفیت باقی ماندن خودروهای تولیدی امتیاز مربوطه از آنها کسر می‌شود.
 
شیوا ادامه داد: ما قیمت خودرو را 6.29 درصد افزایش دادیم که تورمی حدود 8.5 درصد را شامل می‌شود.  

رئیس شورای رقابت تأکید کرد: قیمت‌های تعیین شده سالانه است به خاطر آنکه نرخ تورم از سوی بانک مرکزی به صورت سالانه اعلام می‌شود ضمن آنکه برنامه شورای رقابت هم کنترل و مهار تورم است به همین علت لازم نیست که دستورالعمل تعیین قیمت خودرو سه ماه به 3 ماه بررسی شود.
 
*پایبندی خودروسازان به شروط 5 گانه بسیار حیاتی است
 
رئیس شورای رقابت تصریح کرد: خودروسازان مکلف به اجرای شروط 5 گانه شورای رقابت هستند؛ شرط اول در این رابطه میزان تولید است که اگر میزان تولید خودرو سالانه رو به رشد باشد ما شاهد کنترل قیمت خودرو در کشور خواهیم بود؛ دومین شرط مربوط به موضوع قراردادها است که در این رابطه در خیلی از موارد به علت یک طرفه بودن قرارداد شکایت‌های زیادی به شورای رقابت ارسال شده است باید قراردادها دو طرفه باشد و آپشن‌ها اختیاری، در کنار این موضوع طرح فروش برای فروش مناسب و رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده نهایی باید شفاف باشد؛ مورد دیگر بحث بازار است که باید بازار خودرو کاملا به سمت رقابتی بودن حرکت کند.

شیوا تأکید کرد: به همین علت کسانی که نیاز مبرم به خرید خودرو ندارند بهتر است به هیچ عنوان عجله نکنند.

* تورم بخشی برای پژو 405، 7.5 درصد است
 
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه به زودی به منظور رقابتی‌ترشدن فضای پولی و مالی کشور، کارگروه بانک، بیمه و بازار سرمایه در شورای رقابت تشکیل می‌شود گفت: ما اعتقاد داریم که با توجه به تعداد بانک‌ها باید تمهیداتی از سوی شورای پول و اعتبار برای نرخ سود تسهیلات بانکی و بحث کارمزدهای بانکی اندیشیده شود تا فضا در این حوزه رقابتی‌تر شود.

شیوا افزود: بانک‌ها باید موظف به بیمه کردن سپرده‌های مردم شوند ضمن آنکه نرخ سود و تسهیلاتی که ارائه می‌دهند باید مبنایی برای اعطای تسهیلات و حتی سپرده‌گذاری در بانک‌ها باشد به همین علت در آینده بسیار نزدیک کارگروه بانک، بیمه و بازار سرمایه در شورای رقابت تشکیل می‌شود.
 
شیوادر پایان گفت: این کار کوچکی نیست و باید کارشناسان نقطه‌نظرات خود را ارائه بدهند زیرا رقابتی شدن هر بنگاه اقتصادی کمک به مصرف‌کنندگان نهایی و تولید است.

قیمت‌ها به شرح زیر است:

مصرف‌کننده

کارخانه

نوع خودرو

نام خودرو

24.973

21.592

Slx

405

25.119

21.627

دوگانه سوز

405

27.600

24.16

LX

سمند

29.108

27.950

رانا

16.107

13.725

131

سایپا

20.41

17.480

Sx

تیبا

44.680

38.620

530

MVM


همچنین خودرو MVM X33  در کارخانه با قیمت 56.304 و برای مصرف کننده با قیمت 64.653 میلیون تومان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورای ، رقابت ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۴:۱۷ ۰۵ تير ۱۳۹۳
دوستان عزیز تاموقعی که مردم ساده وکوتاه فکر تواین مملکت ازاین خودروسازها خریدمیکنند اونهم به صورت دوودیعه ای وتحویل پس ازشش ماه, هیچ چیزتغییرنمیکنه وهرروز خودروسازها قیمتهارومیبرن بالا.بابامردم این خودروسازهاروبایدتحریم کردوازشون ماشین نخرید تاماشیناشون بمونه رودستشون وازشون ترشی بگیرن.بیاییدخداییش این خودروسازهاروتحریم کنیم.
محمدصادق
۰۸:۲۱ ۰۵ تير ۱۳۹۳
قیمت کارخانه یعنی چی اونوقت؟؟؟؟؟؟
از همچی هم بگذریم (آپشن های مسخره) کی تونسته قیمت کارخانه بخره یکی به من معرفی کنید تا ماهم بدونیم وجود داره با این سایت های و زیر ساخت های الکتونیکی خراب
امید
۰۳:۲۹ ۰۵ تير ۱۳۹۳
بله به به فیض بردیم از این شریک دزد و رفیق قافله.از اینکه تو ایران در این عصر زندگی میکنم واقعا متاسفم.بمیرم واس خودم که موتورم ندارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۵ تير ۱۳۹۳
دوستان دیدند که دکتر پژویان چقدر جلوی این دوتا کارخانه ایستاد ، گفت قیمتها بالاست ، داد زد .....آخرش کنارزده شد......
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۳
مگه ما ایرانیا از اعراب دور و بر خودمون چی کم داریم بهترین ماشینای دنیارو به قیمت خودشون سوار میشن ما هم باید خداتومن پول واسه اهن قراضه بدیم
محمد علی
۰۲:۱۹ ۰۵ تير ۱۳۹۳
ما ایرانی ها ادمای ساده ای هستیم هر کی گفت این راهشه باور میکنیم برای همینه که تو سری خور هستیم البته سوء تفاهم نشه در کل میگم
محمد رضا
۰۹:۴۷ ۰۴ تير ۱۳۹۳
واقعأ دلتون خوشه با اين خودرو ساختنتون اگه مردم از زندگي شون سير شدن گرفتن خودرو راه كار خوبيه واسه اين كار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
ایراندوست
۰۹:۱۱ ۰۴ تير ۱۳۹۳
اینا همه فیلمشونه شورای رقابت گفته میزان تولید افزایش پیدا کنه ولی از اونطرف به خودروساز گفته تو هر چقدر که تولید کردی هر تعداد که دلت خواست وارد بازار کن بقیه هم صادر کن فقط ی جوری باشه ما ازاین ضایع تر نشیم ها .... باشه مهتاج جون کجایی ....... الان میام غلام جون
احمد
۰۸:۳۸ ۰۴ تير ۱۳۹۳
خاك برسرتون بااين قيمتون ، پرايد قيمتش تمام شده اش خيلي زياد 3.700تومنه كه 16ميليون تا20ميلون تومن ميگين !
ایرانی
۰۸:۰۷ ۰۴ تير ۱۳۹۳
این حلب تیکه ها که صنایع خودروساز داخلی باقیمت تمام شده خیلی پایین تولید می کنند دوزار هم نمی ارزه ......
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۳ تير ۱۳۹۳
خودرو و بنزین گران تر بشه بهتره . شاید کمی ترافیک کمتر بشه
مجید
۲۱:۴۱ ۰۳ تير ۱۳۹۳
قیمت در حد لالیگا کیفیت در صفر دزدی درحد .....................
فرشاد
۱۸:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۳
تا من و شما از این اشغالا می خریم وضع همینجوره
نا شناس
۱۸:۲۶ ۰۳ تير ۱۳۹۳
واقعا برای شورای رقابت متاسفم، که خودش کاسه ی داغ تر از آشه...
حمیدرضا
۱۸:۰۰ ۰۳ تير ۱۳۹۳
خدا ازتون نگذره آقای دبیرانجمن خودرو ساز شورای رقابت وخودروساز.خدا لعنت کنه باعث و بانی رو.آخه پراید 22میلیون مسخره نیست اون وقت قیمتش توکشورهای همسایه یک سوم ایرانه.اللهم العن الظالمین
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۳ تير ۱۳۹۳
اخه 405 واقعا که
مجتبی غلامی
۱۳:۰۹ ۰۳ تير ۱۳۹۳
فکراون دنیای دیگه هم باشیدمگه فکرکردین خدایی درکارنیست سرمردم کلاه میزارین سرخدارو چی
ابراهیم
۱۲:۳۲ ۰۳ تير ۱۳۹۳
تنها راه اینه که دولت سهمشو از خودرو سازا به بخش خصوصو واگذار کنه از اون طرفم تعرفه واردات خودرو های زیر 2000 سی سی صفر بشه تا انحصار خودرو تو ایران شکسته بشه و حال این خودرو سازا گرفته بشه .دلشون خوشه ماشین تولید می کنن کم خون مردمو تو شیشه کنید شورای رقابتم شده هم کیسه خودرو سازا اخه جیب شما مگه چقد گشاده سیر نشدید انقد پول این ملتو بالا کشیدید
mehdi
۱۲:۰۴ ۰۳ تير ۱۳۹۳
اکبر جووون همدردیم برادر
همشون دزدن
اکبر9159301896
۱۰:۳۷ ۰۳ تير ۱۳۹۳
باسلام .من سایبا 131TLبایه گازسوز14/3/93تحویل گرفتم به مبلغ 19875000تومان وقبل ازعیدهمسایه ام تحویل گرفته باهمین مشخصات فقط ایربگ سرنشین نداشته 20/12/92به مبلغ16/100/000تومان درفاصله 2ماه 3700میلیون تومان گرون کردن حالا کیست که ببرسه .تازه بابت یورو4 ازمن 2200میلیون تومان اضافه گرفتن بعد هم یورو4 درکار نبود موقع تحویل .حالا هرجا که رفتم جوابی نگرفتم بابت یورو4 و2200که اضافه گرفتن .خداازشون نگذره که حق زن وبچه مردم مفت مفت می خورند ..دل مسوزان که به هردل راهی هست *که به دست هیچ نداردبه دلش اهی هست.....به گوش ریاست محترم شورا برسانیدباتشکرواحترام
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۳ تير ۱۳۹۳
206 چي شد؟ چرا قيمتشو نميگن؟ مردم را راضي نگهداريد كه خدا هم راضي باشد
رضا
۱۱:۰۱ ۰۳ تير ۱۳۹۳
آقا دلت خوشه ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضایت ملت کی تو این حکومت ملاک بوده که الان بخواد ملاک باشه؟؟؟؟؟؟؟
البته آقای سانسوری که نضز منو اعلام نمکنه ولی خوب ما میگیم
حمید
۰۷:۵۹ ۰۳ تير ۱۳۹۳
فعلاُکه خودروسازا،شورای رقابت،سازمان مثلاُحمایت ازمصرف کننده،...دست به دست هم دادن دارن مردم رومیچاپن.امیدواریم یه روزسرغیرت بیان.
محمدرضا
۰۱:۰۷ ۰۳ تير ۱۳۹۳
به نظر من قیمت ها به تومان
پراید 3 میلیون
405 5 میلیون
405 دو گانه 5 میلیون و 500 هزار
سمند 5 میلیون و 500 هزار
رانا 6 میلیون
تیبا 4میلیون و 500 هزار
ام وی ام 6 میلیون و 500 هزار
همه خدرو ها دارای امکانات 4 چرخ دیسکی،abs،4 کیسه هوا،تحویل در جا و با بهترین کیفیت قطعات مه چینی
گرفتین چی میگم ماشین های شما قیمتشون همینه
علیرضا لیسانس میکار
۰۰:۰۹ ۰۳ تير ۱۳۹۳
دو ماهه بالاخره بعد چند سال وام ازدواجم رو گرفتم که بتونم ماشین بگیرم اما نشد شش میلیون وام ازدواج رو سپرده کردم بانک الان دو میلیون هم بازم وام گرفتم در کل با هشت میلیون پولی که دارم نمیتونم بازم ماشین بخرم. تازه لیسانس ام و متاهل بیکار هم هستم. میخواستم ماشین بگیرم مسافرکشی کنم که اینم نشد. خدایا این مسوولین و خودرو سازان آخه چقدر میخوان بخورن............. یکی به داد ما برسه داریم هلاک میشیم
سید محمد امین رحمانی
۲۳:۴۱ ۰۲ تير ۱۳۹۳
قیمت خودرو خیلی خیلی بالاست
علی پوررجب
۲۲:۳۳ ۰۲ تير ۱۳۹۳
ببخشید این همه تفاوت قیمت از کارخانه تا مصرف کننده چه توجیهی دارداختلا ف3میلیونی 405 خیلی زیاده وهچنین بقیه خودرو ها/ضمنا ما که خرید کرده ایم اما هنوز ماشین تحویل نگرفته ایم پراید 19 میلیون پیش پرداخت کرده ام مابقی رو بر میگردونن؟
سید عباس حسینی
۲۱:۳۰ ۰۲ تير ۱۳۹۳
با سلام - آقا درب خودروسازی مملکت را گل بگیرید , این چه وضعی است باید بدهند مسئولین آنها را جلوی کارخانه فلک کنند , بیچاره ملت ایران هر روز مسخره این الدنگ ها شده اند, دولت اگر به فکر مردم است "اگر" واردات را آزاد کنند تا هم از نظر اقتصادی و هم رفاهی مردم استفاده کنندو از این آشغالهای تولیدی انحصاری راحت بشوند , البته اگر دست خائنین و مفت خوران این صنعت هم کوتاه بشود عالی است.
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۲ تير ۱۳۹۳
لعنت خدا بر ظالمان و ستمگران
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۲ تير ۱۳۹۳
بزودی جولان خودروسازان بی انصاف به سر خواهد رسید و این جفایی که طی این دو سال بر مردم کردند، گریبانگیرشون خواهد شد. آخه بی انصافها پراید 20 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهنام
۱۸:۱۶ ۰۲ تير ۱۳۹۳
اصلا قابل قبول نیست
تازه این قیمت بدون استاندارد یورو 4 و کیسه هوا هستش حتما 3 میلیون برا ایربگ و یورو 4 میزارن روش؟
ام وی ام 530 که الان تو سایت مدیران خودرو زده 40 میلیون شما 44 تا کردین؟
متاسفم برای شورای رقابت که شده همدست خودرو سازه
حتما میخواد پول ملت رو هاپولی کنه با اونا مطمعنم
تینا
۱۷:۳۸ ۰۲ تير ۱۳۹۳
خیلی مسخرس...بازم توضیحاتشون ابهام داره.
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۲ تير ۱۳۹۳
آپشن‌های الزامی!!!!!!!!!!!!!!!
آپشن همه جاي دنيا اختياريه
مگه چيز الزامي آپشن محسوب ميشه
خدايا خودت رحم كن
حسين
۱۵:۱۸ ۰۲ تير ۱۳۹۳
ايربگ و يورو ٤ اپشن حساب ميشه؟ تمامه ماشيناي دنيا با ١٢ ايربگ به بالا نميگن اپشن و جزو اپشن حساب نميشه استاندارد كشورشونه. پرايد ١٦ ميليون ايربگ و يورو ٤ هم جدا حساب ميشه دمشون گرم واقعا لطف دارن به مردم