سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست جدید دانشگاه امیرکبیر و وزیر ارتباطات دولت اصلاحات:

به حدی شناخته شده هستم که نیازی به سفارش خاتمی نداشتم

معتمدی گفت: سوابق کاری من به حدی شناخته شده است که نیاز به معرفی خاتمی نداشتم.

سید احمد معتمدی سرپرست جدید دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ساعتی پیش با حکم وزیر علوم و تحقیقات، اینجانب به عنوان سرپرست دانشگاه امیرکبیر انتخاب شدم.

معتمدی در خصوص سوابق خود تصریح کرد: در سال 1322 در تهران متولد و در سال 1351 دیپلم خود را از دبیرستان بابک تهران دریافت و سپس  سپس  مدارج عالیه را طی نمودم.

وی با بیان اینکه کارشناسی مهندسی الکترونیک (دانشگاه صنعتی امیرکبیر، 1357)، کارشناسی ارشد مهندسی سخت افزار کامپیوتر ( دانشگاه پاریس 6 فرانسه، 1359) ، دکترای سیستم‌های انفورماتیک (دانشگاه پاریس 6 فرانسه، 1362) دارا می‌باشم ادامه داد: در سال 1363 به ایران مراجعت نموده و به عنوان استادیار گروه الکترونیک در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به کار شدم و در سال 1374 به مرتبه دانشیاری و در سال 1384 مرتبه‌ی استاد ارتقاء یافته و هم اکنون استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم.

وی در حین خدمات دانشگاهی خود مشاغل اجرایی زیر را نیز به عهده داشته است  که شامل، معاون تکنولوژی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ( 1365 تا سال 1379)، معاون پژوهشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی (1366 تا 1370)، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (سال 1376 تا 1384) از جمله این مشاغل به شمار می‌آید.

گفتنی است، معتمدی در حین خدمت دانشگاهی خود در قرارداد با ارگان‌های مختلف 45 پروژه تحقیقاتی را به اتمام رسانده است. زمینه تحقیقاتی مورد علاقه وی عبارتند از: پردازش موازی، طراحی سیستم‌های میکروپروسسور، کاربرد سیستم‌های میکروپروسسوری در کنترل، مهندسی پزشکی، پردازش تصویر، ارتباطات و فناوری اطلاعات.

معتمدی تاکنون پنج کتاب در زمینه‌های الکترونیک، کامپیوتر و ارتباطات و فناوری اطلاعات را به رشته تحریر در آورده‌ است. وی بیش از 110 مقاله در نشریات و کنفرانس‌های معتبر علمی ارائه و به چاپ رسانده است و عضو چندین انجمن علمی داخل و خارج کشور می‌باشند.

از افتخارات معتمدی، می‌توان به استاد نمونه دانشگاه صنعتی امیرکبیر (سه بار)، برنده جایزه جشنواره خوارزمی (سه بار) و برنده‌ی جایزه محقق نمونه از سازمان جهانی ISESCO اشاره کرد.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص رایزنی خاتمی در حکم سرپرستی وی افزود: سوابق کاری من به حدی شناخته شده است که نیاز به معرفی خاتمی ندارم. 


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.