سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های صنعت چاپ کشور است

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با پیشکسوتان صنعت چاپ آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های صنعت چاپ کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،"محمودرضا برازش" در دیدار با پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان، آذربایجان شرقی را یکی از قطبهای صنعت چاپ و پیشرو در این عرصه عنوان کرد و گفت: صنعت چاپ در دنیا جزو پنج صنعت اول است و به عبارتی همهی صنایع به نوعی به صنعت چاپ وابستگی دارند.

وی گسترهی صنعت چاپ را بسیار وسیع برشمرد و گفت: چاپ نشریات،کتاب،چاپ بر روی اشیای مختلف و بسته بندی و... همه زیر مجموعه صنعت چاپ قرار می گیرند و این نشان دهنده عظمت و دربرگیری این صنعت است.

برازش با اشاره به تحولات صورت گرفته در عرصهی صنعت چاپ تاکید کرد: با توجه به اینکه زیربنای توسعه و ارتقاء جوامع بشری رشد و توسعه فرهنگ آن بوده و ازجمله عواملی که در رشد و توسعه فرهنگ تأثیرگذار است میتوان به صنعت چاپ و نشر اشاره کرد بنابراین به روز بودن این صنعت و حرکت همگام با تکنولوژی و علم روز میتواند در بسط و تعمیق این صنعت موثر باشد.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم تدوین طرح جامعی برای آموزش در حوزه چاپ اظهار داشت: این آموزشها باید در راستای آموزش تخصصی در حوزهی صنعت چاپ انجام شده و موجبات ارتقای این صنعت مادر را فراهم آورد.

برازش با اشاره به اینکه باید حرف های منطقی و علمی متخصان حوزهی چاپ و نشر را به دستورالعمل و قانون تبدیل کرد، اظهار داشت: اعطای تسهیلات، وام های کم بهره و ممانعت از واردات اقلام چاپی برای حمایت و افرایش تولیدات داخلی و برگزاری دورههای آموزشی برای فعالان صنعت چاپ از اولویتهای حمایتی وزارت ارشاد از چاپخانهداران است و باید رشتههای فعالیت و اولویت چاپخانهداران در استان نیز مشخص شود و بر اساس نیازها اقداماتی برای حمایت از صنعت چاپ در استانها صورت گیرد و با مدون کردن این پیشنهادها سند مشخص و جامعی برای توسعه صنعت چاپ در کشور طراحی شود

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزهی خود به آذربایجانشرقی از شرکت پیش از چاپ نگارحک، شرکت نقشینه چاپ، شرکت سهند حلب و چاپخانه ی ایران بازدید کرد.
 
 
انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: توسعه ، ارتقا ، رشد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.