سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

ورود مجدد آب سد گاوشان به مدار آب شهر کرمانشاه

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهر کرمانشاه از ورود مجدد آب سد گاوشان به مدار آب شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ، برومند فخاری گفت: آب سد گاوشان که به دلیل تعمیرات خطوط مدتی از شبکه خارج بود دوباره وارد مدار شد و هم اکنون روزانه 800 لیتر در ثانیه آب از طریق این سد وارد مدار شهر کرمانشاه می شود.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات خطوط انتقال آب از سد گاوشان از اواخر آذر ماه آغاز شده بود، ادامه داد: در روزهای اخیر که نزدیک مرز کمبود آب بودیم، آب این سد دوباره وارد شهر کرمانشاه شد.

به گفته این مسئول بر اساس یک طرح بلند مدت قرار است 2600 لیتر در ثانیه آب تصفیه شده از سد گاوشان وارد شهر کرمانشاه شود، اما چون این کار زمان بر بود و به اعتبار زیادی نیاز داشت، از سال 1391 در قالب طرح اضطراری 800 لیتر آب در ثانیه از این سد وارد مدار مصرف شهر کرمانشاه شد.

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهر کرمانشاه آبی که هم اکنون از سد گاوشان به شهر کرمانشاه می رسد را جایگزین آبی دانست که از سراب تاق بستان تامین می شد.

فخاری افزود: چون دبی سراب تاق بستان در فصل تابستان تقریبا به صفر می رسد، آب سد گاوشان تنها جایگزین این سراب است و آب جدیدی در اختیار شهر کرمانشاه قرار نمی دهد.

وی در ادامه از مشکل تصفیه خانه آب سد گاوشان نیز یاد کرد و ادامه داد: قرار بود در طرح اصلی انتقال آب از سد گاوشان یک تصفیه خانه نیز احداث شود، اما هم اکنون برای تصفیه 800 لیتر آب در ثانیه ای که از این سد می آید از یک تصفیه خانه قدیمی استفاده می شود.

برچسب ها: آب ، سد ، گاوشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.