سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیاضی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمریکا هوای حضور نظامی دوباره در عراق را در سر دارد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم در عراق خود را آماده کرده‌اند تا بار دیگر در این کشور حضور نظامی پیدا کنند که البته در این راستا باید بدانند که بحران عراق به وسیله کشورهای دوست در منطقه قابل حل خواهد بود.

 "سیدجلال فیاضی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه تروریست‌های داعش یک ائتلافی از تکفیری‌ها و بعثی‌ها هستند اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که این یک بحران منطقه‌ای است و کشورهای منطقه نباید اجازه هرگونه دخالت غربی را در این بحران بدهند.
 
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به بهانه  تروریست‌ها در عراق خود را آماده کرده‌اند تا بار دیگر در عراق حضور نظامی پیدا کنند و در این راستا  همه کشورهای منطقه باید تاکید داشته باشند که  بحران عراق به وسیله کشورهای دوست در منطقه قابل حل خواهد بود.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: تمرکز باید روی دولت و ملت عراق باشد، چرا که دولت و ارتش پشتوانه مرجعیت و ملت این کشور زمینه خیزش عمومی و همبستگی هستند و همگی می‌توانند این جریان تروریستی تکفیری را سرکوب کنند.
 
فیاضی در پایان خاطرنشان کرد: اما اگر دولت عراق نیاز به کمک داشته باشد کشورهای منطقه باید در یک اقدام حساب شده به کمک عراق بیایند و این مسئله باید به صورت یک همکاری منطقه‌ای پیگیری شود، زیرا دخالت آمریکا تنها می‌تواند فاجعه آفرین باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.