سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

تحول عظیم بخش کشاورزی بابهره‎برداری از سدهای دردست ساخت استان لرستان

استاندار لرستان گفت: با بهره‎برداری از سدهای استان تحول عظیمی در بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ هوشنگ بازوند با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث 10 سد در استان روند خوبی را دارند، افزود: حوضیان، مروک، ایوشان و... از جمله این سدها محسوب شده که برخی از آنها پیشرفت قابل توجهی دارند و برخی نیز تا پایان امسال به بهره‎برداری خواهند رسید.
بازوند اضافه کرد: با بهره‎برداری از سدهای استان تحول عظیمی در بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شدبا تأکید بر اینکه اراضی دیم مستعد کشاورزی استان باید به آبی تبدیل شوند، افزود: از مجموع اراضی استان تنها 25 درصد به آبی تبدیل شده‎اند و این رقم به هیچ وجه قانع کننده نیست.
وی با بیان اینکه میزان تولید محصول در اراضی آبی بسیار بیشتر از دیم است، اظهار کرد: برنامه‎های سازمان جهاد کشاورزی و اولویت‎های آن باید در راستای افزایش سطح اراضی آبی و مجهز کردن آنها به سیستم‎های نوین آبیاری باشد.
مهندس بازوند تصریح کرد: کشاورزان نیز باید برای بهره‎مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده این بخش مراجعه کنند و حمایت‎های لازم از آنها نیز انجام خواهد گرفت؛ استفاده از این سیستم‎های آبیاری راندمان تولید و افزایش سطح درآمد را برای بهره‎برداران بخش کشاورزی لرستان به همراه دارد.
انتهای پیام/
برچسب ها: تحول ، عظیم ، بخش کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.