سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عسکری:

ترس از شفاف سازی مالی؛علت مقاومت در برابر "مالیات" بر ارزش افزوده

رئيس کل سازمان مالياتي کشور با بيان اينکه همه صاحبان درامد طبق قانون بايد ماليات پرداخت کنند ، گفت : همه اصناف از جمله طلافروشان موظف به اجراي قانون هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،محمود عسکري با اشاره به توافق طلافروشان و سازمان مالياتي افزود : همه ماليات بر ارزش افزوده از  مصرف کنندگان نهايي دريافت مي شود اما  
برخي واحدهاي طلافروشي رعايت نمي کنند و از شفاف سازي عملکرد مالي و روشن شدن ماليات بردرامد مي ترسند.
 
وي گفت: پارسال با حضور نمايندگان طلافروشان ، سازمان مالياتي ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان حمايت  مصرف کنندگان ، سازمان ملي استاندارد و نماينده اي از کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي توافق شد همه طلافروشان از برگه هاي فروش يکسان استفاده کنند که برخي رعايت نمي کنند در حالي که اموزش هاي لازم به انها داده شده است.

عسکري تاکيد کرد : در حال حاضر براي همه فرايندهاي توليد تا عرضه طلا ، برگه هاي مشخص و معيني طراحي شده است ،گفت : بايد همه طلافروشان قانون ماليات بر ارزش افزوده را مانند ديگر کالاها اجرايي کنند.

عسکري اظهار داشت در بيش از 140 کشور با اصلاح نظام مالياتي  و حمايت از فعاليت هاي سرمايه گذاري و توليدي، مبناي درآمد مالياتي به مصرف کنندگان نهايي منتقل شده است و بيشترين درآمد مالياتي را از ماليات بر مصرف کسب مي کنند.

وي افزود: از شش سال پيش و با استقرار نظام ماليات بر ارزش افزوده در سال 87  تاکنون دوره اموزشي زيادي براي اصناف داشته ايم و همه انها با مباني دريافت اين ماليات اشنا هستند  و مطمئنند که يک ريال ان هم از خودشان گرفته نمي شود  بلکه همه را مصرف کنندگان پرداخت مي کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.