سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی:

شرکت های تابعه تامین اجتماعی دارای بودجه مصوب شدند

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از تهیه و تصویب بودجه شرکت های تابعه این سازمان خبر داد و افزود: برای نخستین بار، بودجه شرکت های تابعه سازمان قبل از مجمع شرکت ها بررسی و تهیه شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدحسین مهدوی عادلی افزود: تهیه و تصویب بودجه شرکت های زیر مجموعه سازمان طی جلسات کارشناسی و تخصصی به تصویب هیات مدیره این سازمان رسید.

وی گفت: همچنین مقرر شد در آینده شرکت های تابعه سازمان تامین اجتماعی به سوی بودجه ریزی عملیاتی پیش روند و برنامه های استراتژیک پنج ساله تدوین کنند.

مهدوی عادلی افزود: در سال های آتی، بودجه شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی همزمان با بودجه این سازمان بررسی و تصویب می شود تا چارچوب های مشخصی برای برنامه های سالانه مشخص شود.

وی ادامه داد: با تلاش وهمراهی گسترده شرکت ها و بخش های مسوول در سازمان تامین اجتماعی، بودجه شرکت های تابعه تهیه وتصویب شد.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: پس از تصویب بودجه شرکت ها، به سمت تشکیل مجامع سالانه شرکت ها حرکت کردیم و تعدادی از مجامع شرکت ها نیز تشکیل شد.

مهدوی عادلی، تشکیل به موقع مجمع شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی را از دستاوردهای اخیر سازمان دانست که در سال های گذشته کمتر به آن توجه می شد.

وی افزود: همچنین استراتژی سازمان در رابطه با سرمایه گذاری شرکت های تابعه توسط معاونت اقتصادی تهیه و کارگروه سرمایه گذاری هیات مدیره سازمان، آن را اصلاح کرده است.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: برنامه استراتژیک با حضور مدیر عامل و اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت ها مورد بررسی قرار می گیرد و پس از اخذ نظرات تخصصی کارشناسان، بمنظور عملیاتی شدن به شرکت ها ابلاغ می شود.

به گفته مهدوی عادلی، در این استراتژی، شرکت های کم بازده، زیان ده و کوچک مقیاس و شرکت هایی که با استراتژی کلی سرمایه گذاری سازمان هماهنگی ندارند، مورد بررسی و دلایل زیان دهی آنها آسیب شناسی و درخصوص ادغام یا واگذاری آنها تصمیم گیری می شود.

وی ایجاد شفافیت در سرمایه گذاری، نگاه اقتصادی به شرکت های تابعه و توجه به بهره وری بالا و بهره مندی از مدیران کارآمد و متخصص را از اولویت های بخش اقتصادی تامین اجتماعی برشمرد و افزود: توجه به این عوامل حضور قدرتمند شرکت های سازمان در سطح بین المللی را موجب خواهد شد.
برچسب ها: شرکت ، تابعه ، تامین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.