سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور امین‌زاده و فانی/

تفاهم‌نامه آموزش حقوقی در معاونت حقوقی رئیس‌جمهور امضا شد

تفاهم‌نامه آموزش حقوقی بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون حقوقی رئیس‌جمهور منعقد شد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران تفاهم‌نامه آموزش حقوقی بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و الهام امین‌زاده معاونت حقوقی رئیس‌جمهور امضا شد.  
 
لازم به ذکر است براساس این تفاهم‌نامه، وزارت آموزش و پرورش متعهد شده است که در جهت آموزش حقوقی به دانش‌آموزان از سن 6 تا 18 سالگی وارد عمل شود.

متن تفاهم‌نامه معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش حقوق به دانش‌آموزان به شرح زیر است:
 
با عنایت به ضرورت آگاهی عمومی- به ویژه کودکان و نوجوانان- از حقوق و تکالیف خویش و با توجه به نقش موثر آموزش و پرورش در ترویج و نهادینه سازی آموزش مفاهیم حقوقی و نیز با عنایت به تاکید ریاست محترم جمهوری مبنی بر اهمیت آموزش شهروندی در سطح جامعه و در سطوح مختلف تحصیلی (از پیش دبستانی تا متوسطه) و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تفاهم‌نامه زیر بین معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و وزارت آموزش و پرورش منعقد می‌شود:
 
1-وزارت با همکاری معاونت نسبت به تهیه و تدوین منشور حقوق دانش‌آموزی و راهنمای برنامه درسی درباره حقوق و تکالیف دانش‌آموزان و معلمان مبتنی بر آموزه‌ها و معارف اسلامی اقدام و پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرایی شدن آن، برنامه‌ریزی می‌نماید.
 
2- وزارت با همکاری معاونت نسبت به شناسایی و تبیین نیازها و مفاهیم آموزش‌های حقوقی و حقوق شهروندی، با تاکید بر نیازهای پایدار آموزش حقوقی و نیز گنجاندن آنها در منابع آموزشی و کمک آموزش متناسب با ویژگی‌ها و نیازهای دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی و با رعایت موازین آموزشی و تربیتی اقدام می‌نماید.
 
3- ضمن تاکید بر ضرورت همگانی شدن آموزش حقوق، معاونت از طریق تامین منابع علمی و همکاری‌های پژوهشی و کمک در تجهیز منابع مالی در تهیه مواد و بسته‌های آموزشی و کمک آموزشی (مکتوب و الکترونیکی)-برای دانش‌آموزان و معلمان و والدین و خانواده‌ها، با وزارت همکاری و مشارکت خواهد کرد.
 
4- وزارت با مشارکت علمی و پژوهشی معاونت، برنامه‌‌ریزی و اقدامات لازم را برای دانش‌افزایی و توانمندسازی مدیران، معلمان و مربیان مدارس در زمینه آموزش حقوق و تکالیف و حقوق شهروندی معمول خواهد داشت و از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، مراکز تربیت معلم و آموزش های مجازی استفاده خواهد کرد.
 
5- معاونت تلاش خود را برای استفاده از کلیه امکانات موجود به ویژه رسانه ملی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، عمومی و دولتی برای تحقق مفاد این تفاهم‌نامه انجام خواهد داد.
 
6- وزارت و معاونت در کارگروهی شیوه های نهادینه کردن و احترام به حقوق و آموزش عمومی حقوق شهروندی را مورد بررسی قرار داده و ضمن تعیین گامهای اجرایی معین برای تامین اهداف فوق در برنامه‌ها و اقدامات وزارت آموزش و پرورش، بر میزان پیشرفت علمی این احزاب نظارت خواهد نمود.
 
این تفاهم نامه در یک مقدمه و 6 بند در تاریخ 1392.4.2 به امضاء رسید.
 
 
گفتنی است؛ قرار است معاون حقوقی رئیس‌جمهور علاوه بر انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش، با سایر نهادها نیز در جهت آموزش حقوقی تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، وزیر ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.