سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به ورزشکاران؛

اغواگری در تبلیغات "مکمل‌های ورزشی"

در حال حاضر تبلیغاتی که در خصوص برخی از مکمل‌ها انجام می‌شود در مقایسه با فواید آنها ضد و نقیض است.

دکتر سید علی کشاورز متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از مکمل‌ها امروزه در ورزشکاران افزایش پیدا کرده است، گفت: طبق آمار بین 40 تا 88 درصد ورزشکاران از مکمل‌ها استفاده می‌کنند که شامل بیش از سی هزار نوع مکمل است.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که اگرچه استفاده از مکمل‌ها در این قشر ضرورت دارد یا وجود اینکه هزینه بالایی هم دارند اما بسیاری از آنها مفید نبوده و یا حتی ضرر هم دارند چرا که تأثیر تبلیغات پرمصرف مکمل‌ها گاهی از بررسی‌ها و شواهد علمی معتبر است.

کشاورز افزود: اساس استفاده از مکمل‌های غذایی داشتن درک صحیح از نیازهای تغذیه‌ای و اثرات فیزیولوژیک است. زمانی که مکمل ورزشی در تأمین اهداف فیزیولوژیک و تغذیه‌ای موفق باشد ممکن است باعث بهبود در عملکرد ورزشکار نیز شود. در واقع اگر چه اصلاح ترکیبات برخی مکمل‌های غذایی مهم است اما اهمیت واقعی متعلق به نحوه استفاده و یا کاربرد مکمل‌ها است که شامل آموزش ورزشکاران در شناخت و دستیابی به نیازهای تغذیه‌ای‌شان در موقعیت‌های ویژه ورزشی است.



انتهای پیام/

برچسب ها: مکمل ، ورزشکاران ، ویتامین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.