سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ معاون طرح و برنامه راهبردی سپاه:

تحول در سپاه، مبتنی بر فرهنگ شایستگی های پاسداری است

معاون طرح و برنامه راهبردی سپاه در اولین کارگاه توانمند سازی تحول و تعالی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) استان چهارمحال و بختیاری گفت: تحول در سپاه، مبتنی بر فرهنگ شایستگی های پاسداری و معنویت است.

سردار محمد تولایی، معاون طرح و برنامه راهبردی سپاه در اولین کارگاه توانمند سازی تحول و تعالی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام که با حضور فرماندهان و مسئولین نواحی سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد، به تشریح نقش خواص در نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبیین فلسفه تحول و تعالی در سپاه پرداخت.
وی، گفت: نقش خواص در نظام اسلامی، بزرگ ترین تهدید ها را می تواند به فرصت تبدیل کند، حتی تهدیداتی که خطر آنها می تواند برای نظام بسیار سنگین باشد.
معاون طرح و برنامه سپاه، به پیچ های تاریخ انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: باید با هر پیچی که انقلاب در تاریخ می پیچد، شخصیت ها و خواص  هم بایستی خود را با مسیر انقلاب هماهنگ کنند.
وی، اظهار کرد: نمی توان با دانش سی سال پیش از انقلاب، دفاع کرد؛ لذا باید وضع موجود سپاه را با اهداف هماهنگ کرد و آن را پویایی بخشید و تبیین جدید پیش روندگی و پیشرفت را در آن دید و با دانش جدید انقلاب را در راه آرمانهایش حراست کنیم.
معاون طرح و برنامه راهبردی سپاه، گفت: هیچ محدودیتی نباید، جلو حرکت سپاه را بگیرد؛ چرا که وظیفه ما حراست از انقلاب اسلامی است و پاسداران انقلاب باید نسبت به تحول و تعالی با تعهد، مباحث مورد نیاز خود را پیگیری کنند.
سردار تولایی، در پاسخ به فلسفه چرایی نیاز به تحول و تعالی در سپاه؛ فاصله ما با وضعیت مطلوب، ساختار و سازمان ، انتظارات فرمانده کل قوا از سپاه و رسالت سپاه، را از عوامل مؤثر در لزوم تحول و تعالی در سپاه دانست و گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبریف باید قله را، رسیدن به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) ببینیم و خود را برای رسیدن به آن آماده کنیم.
وی، با تأکید بر ضرورت رصد تغییر و تحولات سریع محیطی، گفت: کارشناسان آمریکایی می گویند، یک زمانی ناوهای هواپیمابر آمریکا، اقتدار ما بودند؛ اما امروز سیبلی در مقابل قایق های تندرو ایران شده اند و اگر اتفاقی برای ناوها بیفتد، تمام اقتدار ما از بین خواهد رفت.
معاون طرح و برنامه سپاه، تحولات فناورانه را عامل بیداری و جنبش جهانی دانست و بیان داشت: کشورهای مختلف، پیشرفت های نظام اسلامی در حوزه های هسته ای، موشکی، سلول های بنیادی، داروها و تکنولوژی های مختلف را را مشاهده می کنند و ایستادگی یک تنه ایران در مقابل استکبار جهانی را می بینند. این مهم، خود به خود نیاز به جنبش و تحول را در کشورهای دیگر ایجاد می کند و در بعد جهانی، عمل انقلابی ما را نشان می دهد.
وی، نو شدن و تحول را لازمه جلوگیری از غافلگیری دانست و گفت: آنقدر باید نوباشیم که هیچ ترفندی نتواند سپاه را غافلگیر کند.
سردار تولایی، با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: پاسداری یعنی، پیشرفت پرشتاب به سمت هدفهای ترسیم شده. هدف ها عوض نمی شوند، باید از تحول نترسید و از آن استقبال کرد و به پیش رفت.
وی، در تبیین چیستی تحول و تعالی، گفت: استقبال از تحول در مقابل ترس است؛ لذا محافظه کاری هم در آن راه ندارد. اصلاح مسیر حرکتی سپاه، برای دفاع و پاسداری مطلوب، مبتنی بر فرهنگ شایستگی های پاسداری و معنویت است.
برچسب ها: سپاه ، فرهنگ ، پاسداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.