سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مخالفان جنگ عليه مداخله نظامی آمریکا در عراق در لس آنجلس

در لس آنجلس آمریکا شماری از مخالفان جنگ علیه تصمیم آمریکا برای مداخله نظامی در عراق تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، تظاهرکنندگان در لس آنجلس مرکز ایالت کالیفرنیای آمریکا با سردادن شعار مخالفت خود را با جنگ دوباره در عراق اعلام کردند.

 تظاهرات مردم در لس آنجلس در ادامه اعتراضات در مناطق مختلف آمریکا علیه تصمیم دولت برای مداخله نظامی در عراق است. تظاهر کنندگان می‌گویند مخالفان جنگ اجازه نمی‌دهند دولت در عراق اقدام نظامی انجام دهد. 

مایک پرایزنر فعال ضد جنگ و نظامی سابق در عراق گفت با مداخله نظامی آمریکا جنگ دیگری در عراق شروع می‌شود و نظامیان آمریکایی و مردم بیشتری از عراق کشته خواهند شد. ما اصلا نباید به عراق برویم. 

پرایزنر افزود ما به عراق رفته بودیم تا زندگی بهتری برای مردم این کشور فراهم کنیم. اما امروز وقتی به وضع عراق نگاه می‌کنیم می‌بینیم این زندگی را ما برای مردم عراق ایجاد کرده‌ایم. بحران فعلی در عراق نتیجه جنگی است که آمریکا در عراق به راه انداخت و آمریکاییهای زیادی برای آن جانفشانی کردند. 

پرایزنر تاکید کرد تصمیم اوباما برای اعزام مستشاران نظامی به عراق مشابه تاکتیکی است که در ویتنام استفاده شد. تظاهرکنندگان می‌گویند روشن است دولت به مخالفت گسترده مردم با جنگ دوباره در عراق گوش نمی‌دهد. 

یک تظاهرکننده گفت به نظر من پول بیشتر از حرف مردم تاثیر دارد. شاید یک میلیون نفر با جنگ مخالف باشند اما وقتی ده شرکت بزرگ اسلحه سازی و پیمانکار امنیتی می‌گویند باید جنگ باشد، حرف آنها خریدار دارد. بنابراین حدس من این است که ما دوباره به جنگ عراق باز می‌گردیم. 

تظاهرکنندگان می‌گویند آمریکا می‌خواهد به بهانه جنگ عراق، سوریه را نیز هدف قرار دهد. 
جان پارکر از مرکز بین المللی اقدام گفت ما باید هر چه سریعتر چرخه جنگ را متوقف کنیم و اجازه ندهیم آمریکا درگیر جنگ دیگری در منطقه شود. ما به پول برای اشتغالزایی در کشورمان نیاز داریم.

در آمریکا مردم برای افزایش دستمزد خود به پانزده دلار برای هر ساعت مبارزه می‌کنند. ما باید کاری کنیم که مردم زندگی آبرومندانه ای داشته باشند نه اینکه پول آمریکا را برای جنگ و کشتن انسانهای بیگناه در کشورهای دیگر هدر دهیم. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.