سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد

شمارش معکوس برای ورود گروه تروریستی تکفیری بعثی به اردن، ترکیه و عربستان

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: شمارش معکوس برای ورود و حجمه گروه تروریستی تکفیری بعثی به اردن، ترکیه و حتی عربستان سعودی آغاز شده به نظر می‌رسد طی روزها و ماه‌های آینده شاهد خشونت‌های بیشتری در این کشورها و برخی از کشورهای حامی تروریست‌ها در منطقه باشیم.

"مجید صفاتاج" در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه هدف بعدی تروریست‌های تکفیری بعثی و القاعده حرکت به سوی اردن و ترکیه است، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی قبلی، گروه‌های تروریستی که در حال حاضر در سوریه، عراق و یمن فعال هستند و با توجه به پتانسیل ایجاد شده و حمایت‌هایی که از این گروه‌ها می‌شود به عنوان یک نیروی بالقوه و تهدیدزا برای خاورمیانه مطرح هستند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: در صورت شکست این گروه تروریستی تکفیری بعثی در سوریه و عراق علی‌رغم حمایت و پشتیبانی عربستان، قطر، ترکیه و اردن، داعش(گروه تروریستی تکفیری بعثی) نیروی خود را در جایی مستقر خواهد کرد که سهل‌الوصول باشد. 
 
وی تصریح کرد: براساس برآوردها پیش‌بینی می‌شود بعد از سوریه ،عراق و لبنان که نتوانستند به دلیل مقاومت حزب‌الله این کشور را شکست دهند، اردن و ترکیه هدف‌های بعدی خواهند بود.
  
صفاتاج افزود: این گروه‌های تروریستی تکفیری بعثی با توجه به اینکه نه رابطه‌مند و نه پیرو قانون مند و نه مقید به مبانی حقوق بین‌المللی هستند،  با توجه به تفکرات افراطی‌گری که دارند و شکست‌هایی که در سوریه و عراق خواهند خورد قطعا به کشوری مثل اردن و ترکیه روی خواهند آورد.

وی ادامه داد: این وضعیت هم دور از انتظار نیست، همانطور که گفته می‌شد کشورهایی که از این گروه تروریستی تکفیری بعثی حمایت کردند روزی باید شاهد برگشت این گروه‌‌های تروریستی باشند و  این نقطه آغازین شکست است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: شمارش معکوس برای ورود و حجمه گروه تروریستی تکفیری بعثی به اردن، ترکیه و حتی عربستان سعودی آغاز شده به نظر می‌رسد طی روزها و ماه‌های آینده شاهد خشونت‌های بیشتری در این کشورها و برخی از کشورهای حامی تروریست‌ها در منطقه باشیم.  

انتهای پیام/   
 

برچسب ها: داعش ، عراق ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.