سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

عملکرد خوب ایران در مبارزه با آفت مینوز گوجه فرنگی

معاون بیولوژیک سازمان فائو در منطقه خاور نزدیک گفت: در بازدید از مزارع گوجه فرنگی به این نتیجه رسیدیم که ایران در مبارزه با آفت مینوز گوجه فرنگی عملکرد مناسب داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جان کورتز در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی استان اردبیل افزود: آفت مینوز گوجه فرنگی از 3 سال پیش در مزارع برخی کشورها از جمله ایران مشاهده شده که تلاش می شود این آفت با یافته های جدید محققان حوزه کشاورزی رفع شود.

وی از تشکیل گروه همکاری بین 8 کشور آسیایی برای بررسی و رفع آفت مینوز گوجه فرنگی خبر داد و گفت: کشورهای عراق و سوریه به دلیل درگیری با جنگ از این گروه خارج شده اند و هم اکنون شش کشور برای شناسایی عوامل جلوگیری از شیوع آفت مینوز گوجه فرنگی تحقیق می کنند.

معاون بیولوژیک سازمان فائو گفت: آخرین یافته های این پژوهش به تمام کشورهای عضو این گروه اعلام می شود.

کورتز از برگزاری دوره های آموزشی در کشورهای مختلف با هدف جلوگیری از شیوع آفت مینوز گوجه فرنگی خبر داد و افزود: هم اکنون بر اساس یافته های پژوهشگران این کشورها سموم طبیعی آفت ها شناسایی و به صورت انبوه پرورش می یابد.

وی ادامه داد: این سموم بعد از پرورش به صورت انبوه در مزارع گوجه فرنگی رهاسازی و با آفت مینوز مبارزه می کند.

جان کورتز به نمایندگی از سازمان فائو برای بازدید از مزارع گوجه فرنگی و نحوه مبارزه با آفت مینوز گوجه فرنگی به ایران سفر کرده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، مبارزه ، آفت ، مینوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.