سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خادم: واگذاری سرخابی‌ها دغدغه وزارت ورزش و جوانان است

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: سه نکته باعث می‌شود خصوصی‌سازی سرخابی‌ها را با جدیت پیگیری کنیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، امیررضا خادم گفت: در نشستی که داشتیم مطالبی در مورد شفاف سازی و  چارچوب خصوصی‌سازی سرخابی‌ها مطرح شد تا انشاءالله این موضوع به زودی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: عمده ترین مطلبی که در این جلسه بیشتر بر روی آن بحث شد  شرکت‌هایی بود که طبق اصل 44 باید به بخش خصوصی  واگذار شوند.

معاون وزیر ورزش وجوانان ادامه داد: همچنین در این نشست راهکارهای اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفت و بیشترین تاکیدها در جلسه امروز مشخص شدن چارچوب و مراحل بود تا این پروسه به نحو احسن انجام شود.

وی افزود: این موضوع برای نخستین بار است که در  وزارت ورزش و جوانان در حال محقق شدن است و ما راهکارهای اجرایی را با توجه به تخصصی که سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان متولیان باشگاه های پرسپولیس و استقلال دارند، پیگیری می‌کنیم.

خادم گفت: برای انجام این پروسه "چه باید کرد؟" را از  دوستان خواستیم تا با ارائه راهکار و تسریع این امر مهم نقش موثرتری را ایفاء کنند.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان گفت :دراین راستا  کارگروهی از نمایندگان مجلس، کارشناسان ذیربط و مدیران دو باشگاه برای بررسی و مشخص کردن اهلیت‌ها و شرایطی که افراد یا گروه ها و یا هر کسی که خواستار خرید این دو باشگاه هستند تشکیل شد.

وی ادامه داد: همچنین مقررشد  کلیه مدارک و مستندات مالی و حقوقی که در دو باشگاه  موجود است توسط مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال طی 2 ماه آینده در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار بگیرد و سازمان مزبور شرایط را برای بحث واگذاری تعیین نموده  و مزایده برگزار شود.

خادم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه کارگروهی که شما برای بررسی مساله خصوصی سازی تشکیل داده بودید به چه نتایجی دست یافت اظهار داشت: کارگروه مزبور برای بررسی اتفاقاتی بود که تاکنون رخ داده است و بحث ساماندهی  دو باشگاه برای بستن تیمها برای فصل جدید بود و به انجام وظیفه پرداخت ضمن اینکه برای هردو تیم نیز اسپانسر پیدا کرد و در کنار این اقدام هیات مدیره 2 باشگاه را تعیین کرد.

وی ادامه داد: این کار گروه هم اکنون در قالب مجمعی به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی و با عضویت وزیر دستگاه مرتبط (وزیر وزرش و دارایی و دو وزارتخانه دیگر در حال تایید و ثبت برند هر دو باشگاه هستند در حالی که کارگروه جدید متشکل از نمایندگان مجلس، دستگاه‌های نظارتی و وزارت اقتصاد و دارایی است.

معاون وزیر تاکید کرد: من به عنوان یک فرد ورزشی و شخصی که مسئولیت و تعهدی نسبت به علاقمندان و طرفداران ورزش کشورنسبت به این 2 باشگاه  دارم، مسائلی را که در زمینه خصوصی سازی مطرح شده و پیگیری می کنم، بایستی تلاش کنم که عملیاتی شود. بنابراین خیلی واضح و شفاف اعلام می کنم در مورد خصوصی سازی  سه نکته نگران کننده وجود دارد.

وی توضیح داد: اول اینکه اگر خصوصی‌سازی انجام شد، بعد از واگذاری دو باشگاه شاهد سرگردانی آنها نباشیم و سرنوشت تیم‌هایی مثل راه‌آهن و ابومسلم بر سر راه پرسپولیس و استقلال نیاید. دوم عدم شفافیت مالی از جمله عدم شفافیت بدهی‌ها، ‌اسناد مالی و دارایی‌های دو باشگاه در حال حاضر برای آنها مشخص نیست. سوم اینکه موظفیم طبق قانون تا آخر امسال کار خصوصی‌سازی را انجام دهیم که این سه موضوع باعث می‌شود تا کار را جدی گرفته و آن را شوخی تلقی نکنیم. خود من و وزارت ورزش و جوانان دغدغه واگذاری تیم‌ها را داریم و موظف به انجام این کار هستیم.
 
انتها پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.