سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه "نگاه یک"/9

تشریح مساله رانت 650 میلیون یورویی و پرونده "ب.ز" از سوی دادستان کل کشور

دستان کل کشور در مورد اینکه برخی می‌گویند این شخص در جریان بازپرسی‌ها صداقت ندارد اظهار داشت: براساس آنچه که بازپرسان می‌گویند این فرد همکاری ندارد و صداقتی در بیان مسائل نشان نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به وضعیت رانت 650 میلیون یورویی تصریح کرد: ما عنوان مجرمانه‌ای در قانون به عنوان رانت نداریم اما این معوقه وجود داشته و با اصراری که دارد در حال تسویه بخشی از آن است و با بانک توافق کرده است، اما نسبت به اصل این رانت قوه قضائیه وارد نشده است و خود دولت و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد شده‌اند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: اگر در مورد رانت دستگاه‌های نظارتی بررسی کردند و گفتند تخلفی صورت گرفته است، دستگاه قضا وارد می‌شود، وگرنه ما در قانون عنوان مجرمانه‌ای به نام رانت نداریم، اما از جنبه تذکر وارد شده است، اما برای تشکیل پرونده قضایی وارد نشده است.

**پرونده "ب.ز" در دست بررسی است
 
وی در مورد وضعیت پرونده مفسد اقتصادی "ب.ز" گفت: برخی از مواردی که این فرد برای گرفتن تسهیلات ارسال کرده ادعا کردند که جعلی است، اگر ثابت شود که پولی که گرفته در کارهای دیگری خرج کرده است، بحث اخلال در نظام اقتصادی مطرح می‌شود.  
 
دادستان کل کشور در مورد اینکه برخی می‌گویند این شخص در جریان بازپرسی‌ها صداقت ندارد اظهار داشت: براساس آنچه که بازپرسان می‌گویند این فرد همکاری ندارد و صداقتی در بیان مسائل نشان نمی‌دهد، در اینجا لازم به ذکر است که دولت، وزارت نفت، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات در تلاش برای شناسایی اموال وی هستند تا ابعاد قضیه روشن شود.
 
سخنگوی دستگاه قضا هم افزود: بخشی از اموال شناسایی شده و در حال مزایده است، اما تکاپوی معوقات این شخص را ندارد. وی ادعا دارد که در خارج از کشور اموالی دارد، حتی به صورت پول نقد اما اطلاعات دقیق در دست نیست، اما تعدادی از اموال که شناسایی شده مبلغی به خزانه دولت واریز نشده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.