سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

اختصاص 1 میلیارد تومان اعتبار برای تثبیت شن‌های روان سیستان

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: برای حل موانع بیابان‌زدایی در حوزه سیستان یک میلیارد تومان اعتبار به منظور تثبیت شن‌های دشت سیستان به مساحت یک‌هزار و 320 هکتار از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، حسن دهقانی افزود: مشکلات اقلیمی، زیرکشت نرفتن اراضی کشاورزی، بادهای 120 روزه در منطقه سیستان و بادهای فصلی و همچنین مشکلاتی که از عوامل انسانی به وجود می‌آید مثل دام مازاد، تغییر کاربری اراضی و تخریب اراضی کشاورزی به مسکونی از عمده ترین مشکلات در بحث بیابان‌زدایی است.

وی ادامه داد: مردم در بحث بادشکن حاشیه مزارع مشارکت زیادی دارند به صورتی که این نهاد فقط نهال را در اختیار مردم قرار می‌دهد و کارهای مراقبت و نگهداری آنها را خودشان انجام می‌دهند.

دهقانی افزود: مردم در این بخش مشارکت دارند، ولی در مجموع به دلیل اینکه مناطق بیابانی، مناطقی هستند که زمین سخت و گرمای بالا و میزان بارندگی کم در این حوزه بسیار است و میزان تبخیر بسیار بالا است، مردم مشارکت کمتری دارند.

وی در مورد تأثیر 16 سال خشکسالی اخیر بر توسعه بیابان‌های استان نیز گفت: وقتی خشکسالی باشد، میزان پوشش گیاهی به علت نبود بارندگی کاهش پیدا می‌کند و گونه‌های مفید از بین می رود و خسارت‌های زیادی به عرصه‌های طبیعی وارد می‌شود.

دهقانی خاطر نشان کرد: جمعاً در استان 28 کانون بحران وجود دارد که مساحت این کانون‌های بحران یک میلیون هکتار و مساحت اراضی تحت تأثیر آن 2 میلیون هکتار است.

  انتهای پیام //س


برچسب ها: تثبیت ، شنهای ، روان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.