سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

آغاز طرح پزشک خانواده در مراکز تأمین اجتماعی از امروز در چالوس

رئیس مرکز بهداشتی ـ درمانی شهرستان چالوس از اجرای طرح پزشک خانواده در مراکز ملکی تأمین اجتماعی از اول تیر ماه سال‌ جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمدحسین علیپور شنبه شب در جلسه نظام پزشک خانواده در شهرستان چالوس اظهار داشت: قرار بود از اردیبهشت سال 92 مراکز ملکی تأمین اجتماعی وارد طرح پزشک خانواده شود، اما به‌دلیل عدم انتخاب پزشک خانواده و به‌دلیل سکونت بسیاری از بیمه‌شدگان در روستاها مراکز پزشکی نتوانستند این طرح را به‌صورت کامل به اجرا در بیاورند.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده در مراکز ملکی تأمین اجتماعی افرادی که ساکن شهرستان چالوس هستند و پزشک خانواده خود را نیز انتخاب کرده‌اند می‌توانند خدماتی که تاکنون از تأمین اجتماعی می‌گرفتند، در حال حاضر از طرح پزشک خانواده این خدمات را دریافت کنند.

علیپور به مزیت‌های خدماتی پزشک خانواده در مقایسه با خدمات تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: به‌دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت در برخی مواقع خدمات مطلوبی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی صورت نمی‌گرفت، اما از آنجایی که اکنون پزشک خانواده شناخت کامل نسبت به بیمار و خانواده‌اش دارد می‌تواند وقت بیشتری را برای درمان و خدمت‌رسانی به بیماران انجام دهد.

وی اجرای این طرح را به نفع بیمه‌شدگان دانست و اعلام داشت: مراجعانی که در حال حاضر از پزشک خانواده برخوردارند در صورت مراجعه به تأمین اجتماعی در نخستین‌بار به کارشان رسیدگی می‌شود اما دفعات بعد از دادن خدمات به آنها معذوریم.

رئیس مرکز بهداشتی ـ درمانی شهرستان چالوس اذعان داشت: خدمت‌رسانی به مراجعانی که ساکن روستا و حومه شهر چالوس هستند و همچنین مسافران مانند سابق صورت می‌گیرد، اما در مورد افرادی ‌که پزشک خود را انتخاب نکرده‌اند پرسنل تأمین اجتماعی با مهمور کردن دفترچه‌هایشان آنها را به سیستم انتخاب پزشک خانواده ارجاع می‌دهند.

مراجعه ثبت‌نام کنندگان به مراکز بیمه سلامت

مدیر اداره بیمه سلامت شهرستان چالوس نیز در این جلسه بیان داشت: از آغاز ثبت‌نام بیمه همگانی سلامت در کشور 5 هزار و 758 نفر از شهروندان چالوسی در سایت بیمه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند.

سمیه رودباری خاطر‌نشان کرد: از این تعداد ثبت‌نام کننده تا کنون برای تعداد 4 هزار و 841 دفترچه بیمه سلامت چاپ شده است.

وی یادآور شد: تمامی شهروندان چالوسی ‌که در سامانه دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی هستند پس از دریافت پیامک به دفتر نمایندگی چاپ دفترچه به آدرس چالوس، بلوار 17 شهریور، کوچه گلبرگ ( روبروی اداره راه و شهرسازی چالوس) مراجعه کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ساری ، چالوس ، پزشک ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.