سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی آی ای از 2 سال پيش تروریست‌های بعثی تکفیری را در اردن آموزش می‌داد

تروریست‌های بعثی تکفیری از 2 سال پیش در اردوگاهی در اردن و به دست سیا آموزش می دیدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، گزارش های اخیر نشان میدهند نتروریست‌های بعثی تکفیری از دو سال پیش در اردوگاهی در اردن و به دست سیا آموزش می دیدند.

در حالی که فشارهای آمریکا و متحدان عرب منطقه ای این کشور در حال افزایش فشار بر "نوری المالکی" برای کناره گیری هستند، گزارش های جدید نشان می دهند با وجود ادعای مقامات واشنگتن در خصوص بی خبری از فعالیت های تروریست‌های بعثی تکفیری، سیا از دو سال پیش اقدام به آموزش این نیروها در اردوگاهی در اردن کرده بود.

"گوردن داف"، سردبیر وترنز تودی در اهایو معتقد است شکی نداریم که آمریکا از حرکت تروریست‌های بعثی تکفیری به سوی موصل اطلاع داشت. می دانیم که آمریکا به خوبی می داند که تسلیحات این گروه از کجا تامین می شوند. این تسلیحات از سوی سعودی ها و از خلیج عقبه به اردن رسانده می‌شوند و ستیزه جویان نیز به صورت گسترده از اسرائیل منتقل می شوند.

واشنگتن همچنین دولت نوری المالکی را به ناتوانی در ایجاد دولتی فراگیر و تامین اعتماد مردم عراق متهم می کند در حالی که این مساله را که دولت مالکی در انتخابات اخیر اکثریت را به دست آورده است، نادیده می گیرد. 

در اوج این درگیری ها، بغداد اعتراض خود را به دولت محلی کردستان که نفت این منطقه را از طریق بندر جیهان به اسرائیل صادر می کند، اعلام کرد. بغداد می گوید در صورتی که این صادرات ادامه داشته باشد، اقدام حقوقی صورت خواهد داد. 

از دیگر سو رسانه های آمریکایی نیز با دامن زدن به مسائل فرقه ای در منطقه، از نام بردن از "داعش" به عنوان گروهی تروریستی خودداری و عاملان حملات اخیر را گروه های سنی یا جهادی می خواند. با این حال عراقی ها نشان داده اند که درگیری های اخیر، هیچ ارتباطی به مسائل دینی ندارد و در واقع، مقابله با تروریست هایی است که از حمایت خارجی برخوردار هستند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.