سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت کشورهای حوزه بالتيک از اعمال تحريم‌های بيشتر عليه روسيه

سران کشورهای منطقه بالتیک روز شنبه اعلام کردند در صورتیکه اوضاع شرق اوکراین جاییکه این کشور تلاش می‌کند شورش هواداران روسیه را فرو نشاند، آرام نشود، این کشورها از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در نشست این هفته اتحادیه اروپا، حمایت خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛ ساعاتی پس از آغاز اجرای آتش‌بس در اوکراین در روز جمعه، جدایی‌طلبان به قرارگاه‌ها در مرز با روسیه و یک پایگاه نظامی حمله و تلاش کردند به یک پایگاه نیروی هوایی یورش ببرند.
اوایل روز جمعه، سران آمریکا، فرانسه و آلمان اعلام کردند اگر روسیه اقدامات فوری برای خنثی کردن تنش‌ها در مرز اوکراین اتخاذ نکند، با تحریم‌های جدید مواجه خواهد شد.
سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز احتمالا در نشست این هفته در بروکسل درباره این مسئله گفتگو خواهند کرد.
لتونی، لیتوانی و استونی- که همگی در سال‌های 1990-1991 از شوروی جدا شدند- پیش از این خواستار اعمال تحریم‌های شدیدتر اتحادیه اروپا علیه روسیه پس از ضمیمه کردن منطقه کریمه اوکراین، شده بودند.
لیمدوتا استرایوما نخست وزیر لتونی در یک کنفرانس خبری پس از دیدار با همتایان خود از کشورهای بالتیک و خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا در پایتخت استونی اعلام کرد: «اگر اوضاع آرام نشود، لتونی از سومین دور تحریم‌ها حمایت خواهد کرد».
الگیرداس بوتکویتسیوس نخست وزیر لیتوانی اعلام کرد موضع وی نیز همین است و تاوی رویواس همتای استونیایی آنها نیز گفت اگر اوضاع اوکراین آرام نشود، تحریم‌های بیشتر تنها گزینه اتحادیه اروپا خواهد بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.