سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الميادين:

بيشتر رهبران داعش اتباع غيرعراقی هستند

شبکه المیادین گزارش داد: بیشتر رهبران داعش در عراق از اتباع دیگر کشورها هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران شبکه المیادین گزارش داد: بیشتر رهبران داعش  در عراق از اتباع دیگر کشورها هستند. 

 خبرنگار این شبکه تلویزیونی در اطراف شهر موصل درباره علت فرار بیشتر رهبران داعش از این شهر گفت: بیشتر این افراد عراقی نیستند و اکثر آنها چچنی و افغان هستند. این افراد از روز گذشته خروج از شهر موصل را آغاز کردند. عقب نشینی این افراد به سوی خاک سوریه نیست، بلکه به مناطق جنوبی استان نینوا می‌روند.

ارتش عراق با حمله به استان‌های صلاح الدین، دیاله، جنوب نینوا و کرکوک تلاش می‌کند کنترل این مناطق را در دست بگیرد. گروه تروریستی تکفیری در این مناطق متحمل تلفات سنگینی شد. بسیاری از عشیره‌های عراقی در این مناطق حاضر به بیعت با تکفیری‌ها نشدند.

 رهبران داعش به این مناطق رفته‌اند تا روحیه جنگجویان خود را تقویت کنند. اوضاع شهر موصل برای این رهبران داعش نگران کننده است. تخریب بعضی مقبره‌ها، مجسمه‌ها و نبش قبرها و نیز سرقت آثار باستانی در شهر موصل باعث نارضایتی مردم شده است. 

خبرنگار این شبکه افزود: به نظر می‌رسد عملیات نیروهای ارتش عراق فشارها بر تروریست‌های تکفیری را تشدید کرده است. علاوه بر اینها درگیریهای داخلی گروه‌های مسلح هم آنها را تضعیف می‌کند. دو روز پیش هم شاهد درگیری بین تروریست‌ها و اعضای گروه النقشبندیه در شهر موصل بودیم. 

وی خاطر نشان کرد: اعدام‌ها و شلاق زدن‌ها در شهر موصل از جمله دیگر عوامل نارضایتی مردم است. داعش مجسمه‌های بسیاری از شخصیت‌های علمی و ادبی عراق در شهر موصل را تخریب کرد. داعش از همه ساکنان موصل به ویژه مسیحیان می‌خواهد تا جزیه پرداخت کنند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.