سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

در 4 سال آینده ،همدان قطب گردشگری غرب کشور می شود

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت : استان همدان در کنار استان های کردستان و کرمانشاه می تواند به عنوان قطب گردشگری غرب کشور معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ حسینی مکارم در آیین تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت : هم اکنون مقصد گردشگران خارجی، استان های اصفهان و فارس و یزد است ولی استان همدان با داشتن جاذبه ها و طبیعت بکر و تمدن چندین هزارساله کمتر از این استان ها معرفی شده است .
وی ، ورود گردشگران خارجی به کشور را راهی برای ایجاد صلح و امنیت در کشور ، معرفی فرهنگ و تمدن ملت ها به یکدیگر و رونق اقتصادی دانست و گفت : با ورود هر گردشگر خارجی به کشور برای 4 نفر شغل ایجاد می شود و عدالت اقتصادی بین اقشار جامعه برگزار خواهد شد .
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه هم اکنون با توجه به ظرفیت های موجود ، وضعیت جذب گردشگران خارجی در کشور ما بسیار کم است افزود: با اینکه ایران جزء 5 کشور نخست جهان از نظر منابع طبیعی و جاذبه های گردشگری است اما از یکی میلیارد گردشگر خارجی تنها 4 میلیون گردشگر سهم کشور ماست.
حسینی مکارم با تاکید بر اینکه توسعه کشور نباید تنها مبتنی بر تولید و عرضه نفت باشد گفت : برای رسیدن به توسعه پایدار باید ما همانند 150 میلیون کشور جهان ، توسعه گردشگری را جزء برنامه های توسعه کشور جای دهیم .
وی با بیان اینکه 50 کشور جهان صنعت گردشگری را در اولویت اول برنامه های توسعه کشورخود قرار داده اند افزود: 6 درصد تولید ناخالص داخلی کشور های جهان از صنعت گردشگری ایجاد می شود و از هر 9 نفرشاغل یک نفر در بحث خدمات گردشگری مشغول به کار است ./س
برچسب ها: همدان ، قطب ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.