سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چیزی غیر ممکن نیست

هر روز که از جام جهانی می گذرد تب فوتبال بیشتر و بازی ها حساس تر می شود. با توجه به این که 31خرداد تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آرژانتین بازی دارد برنامه جام از نگاه دو توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران،  رحمان رضایی بازیکن پیشین تیم ملی که در جام جهانی 2006 آلمان حضور داشت مهمان اول برنامه جام از نگاه دو است.
 
رحمان رضایی در مورد عملکرد تیمی بازی ایران مقابل نیجریه گفت: دفاع تیمی را می پسندم اما وقتی تک به تک با مهاجم ها رو به رو می شدیم کمی مشکل داشتیم.   
 
به عقیده رحمان رضایی باید واقع بین باشیم تیم ایران نمی تواند بگوید بازی خوبی می کنم چون جدال ها نا برابر است اگر ایران با تیم های آسیایی بازی می کرد آن زمان باید توقع بازی خوب داشته باشیم ولی این جا باید به دنبال نتیجه باشیم. کی روش مربی بزرگی است و تجربه زیادی در جام جهانی دارد.
 
وی در مورد ترکیب تیم ملی نیز اعتقاد دارد کی روش با همان ترکیب که نتیجه گرفته تیم را به میدان می فرستد. مگر به بازیکن های سریع و چابک نیاز داشته باشد در ضمن مربی زمانی ترکیب تیم را عوض می کند که بازیکن مصدوم یا محروم داشته باشد.
 
رضایی در مورد نحوی بازی با آرژانتین گفت: باید بچه ها خیلی نزدیک به هم بازی کنند چون سرعت بازیکنان آرژانتین زیاد است و از فاصله 25 متری دروازه باید دفاع کنیم در 18 قدم دفاع کردن سخت است.
 
وضعیت روحی تیم با توجه به تساوی که گرفتیم خوب است اما آرژانتین شرایط خاص خودش را دارد. بازیکنی در مقابل آرژانتین راحت بازی می کند که در بازی اول استرس  را از خود دور کرده باشد. با آرامش و تمرکز می شود جلوی آرژانتین بازی کرد هر چند حریف قدرتر است اما این که از لحاظ روحی خود را کنترل کنیم خیلی مهم است.
 
رضایی در بخشی از صحبت های خود گفت: فردا بازی سختی داریم ولی چیزی غیر ممکن نیست. باید فاصله خطوط کم باشد دژاگه و قوچان نژاد حفظ توپ خوبی دارند باید سریع هافبک ها برسند و دفاع هم به همان نسبت جلو بیاید. در ضمن اعتماد به نفس بچه ها و این که بازی منطقی بکنیم خیلی اهمیت دارد.
 
رحمان رضایی در مورد بازی ایتالیا و کاستاریکا گفت: اتفاقات این گروه تا این لحظه به سود ایتالیا است. کاستاریکا در بازی قبلی خود 3 بر 1 اورگوئه را شکست داده پس نباید کاستاریکا را دست کم گرفت ایتالیا امشب بازی سختی دارد. هر چند سرمربی ایتالیا با توجه به شناختی که از بازیکنان خود دارد تجارب و اندوخته های خوبی دارد ولی در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست.
 
رضایی معتقد است بعد از بازی های جام جهانی 2014 بچه های تیم ملی به باشگاه های خارجی بیشتری می روند و خروجی خوبی دارند.  
 
کمترین گل را بخوریم
 
محمد مه آبادی مربی فوتبال دیگر مهمان برنامه جام از نگاه دو معتقد است ؛ سرمربی تیم ایران کی روش به ترکیب تیم دست نمی زند چون تیم از لحاظ ساختار دفاعی خوب بازی کرده ولی در مقابل آرژانتین باید خیلی محتاط بازی کنیم حتی اگر بازی را واگذار کنیم باید کمترین گل را بخوریم.
 
مه آبادی در مورد شیوه بازی تیم آرژانتین چنین استنباطی دارد که اگر لیونل مسی صاحب توپ نشود تیم آرژانتین به کنار های زمین فشار می آورد. نکته دیگر این که توپ های برگشتی از منطقه جریمه خیلی مهم هستند زیرا امکان دارد بازیکنان آرژانتین از شوت های سنگین استفاده کنند که خطر ناک است. آرژانتین شاید بخواهد از پشت سر بچه ها بازی سازی کند و تیم ایران را جلو بکشد. البته بر اساس چیزی که از کی روش دیدم  تیم ایران با یک دفاع فشرده با لایه های خوب و پرس کردن دفاع می کند.
 
مه آبادی بر این نکته نیز تاکید دارد ؛ که ضربه های ایستگاهی و کرنر خیلی مهم است. اما درصد خطای تیمی ما در لیگ کشورمان بالا است تیم ملی باید درصد خطا های خود را کاهش دهد. تا ضربه های ایستگاهی کمتری داشته باشیم.
 
اگر استرس بچه ها در 20 دقیقه اول کم باشد بچه ها بازی بهتری انجام می دهند. کی روش در بحث های روانی موفق و دارای ثبات شخصیتی است همین را به تیم منتقل کرده و تفکرات او بر تیم قالب  است. قطعا با توجه به پتانسیل تیم ما و حریف بزرگی چون آرژانتین ما با کار گروهی، تمرکز و انسجام تیمی می توانیم نتیجه بگیریم.
 
در فوتبال همیشه من عقیده دارم اگر از بازیکن حریف نمی توانی رد شوی نگذار او از تو رد شود. با حفظ خطوط و پوشش منطقه میانی زمین تیم در بازی اول بسیار خوب کار کرد. کی روش در درجه اول سعی می کند بازی را مساوی کند.  
 
مه آبادی معتقد است، با گرفتن ضربه های ایستگاهی، همچنین استفاده از بازیکنان سرعتی مثل جهان بخش می توان به دروازه آرژانتین نزدیک شد. باید برای 20 دقیقه آخر بازی برنامه داشته باشیم یعنی در دفاع پوشش و در حمله تیم راحمایت کنیم. بازی که با غیرت و شرافت همراه با تاکتیک باشد مردم از آن راضی هستند.
 
در پایان مه آبادی گفت: با توجه به بازی خوب بچه ها در جام جهانی 2014 در آینده افرادی که در تیم های اروپایی بازی می کنند به تیم های بهتری دعوت می شوند ولی فاکتور سنی تیم بالا است و خروجی تیم افزایش پیدا نمی کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: جام ، جهانی ، فوتبال ، مربی ، نگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.