سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین روز سومین مرحله لیگ جهانی در اندونزی؛

درخشش کاراته کاهای ایران در روز شکست قهرمانان آسیا

در دومین روز سومین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان، پنج نماینده کشورمان با راهیابی به دیدار نهایی اوزان خود، برای کسب نشان طلا باید به مصاف حریفان خود بروند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، در سومین مرحله لیگ جهانی که با حضور کاراته کاهای 26 تیم در جاکارتای اندونزی در حال پی گیری است، کاراته کاهای کشورمان درخشش خوبی داشتند.
 
براساس این گزارش، در مبارزات امروز و در وزن منهای 60 کیلو گرم، هامون درفشی پور و وحید حسنی پور با شکست حریفان خود به فینال راه یافتند.
 
درفشی پور برای رسیدن به مبارزه آخر به ترتیب ماری مین از اندونزی(5 -2)، سور یادی از اندونزی(5 -0) و جو گویونگ از کره جنوبی(8-0) پیروز شد.
 
در آن سوی میدان وحید حسنی پور دیگر کاراته کای ایرانی شرکت کننده این رقابتها با 4 برد راهی دیدار نهایی شد.حسنی پور ابتدا دوی تان از ویتنام را (8-5) برد در گام دوم راگاندا از اندونزی را یک بر صفر شکست داد در مرحله یک چهارم سه بر صفر از سد کوانگ چون از هنگ کنگ گذشت.

 حسنی پور برای راهیابی به فینال موفق شد لی جوان دارنده دو مدال طلای آسیا از کره جنوبی( 3 بر 2 )را شکست دهد.
 
مهدی سلطانی کاپیتان تیم ملی دیگر نماینده کشورمان بود که امروز در وزن منهای 84 کیلوگرم به روی تاتامی رفت.

 سلطانی پس از یک دور استراحت در حالی که با نتیجه یک بر یک تن به تساوی مقابل سالم هندرو از اندونزی در بازی اول داده بود، با رای داوران برنده اعلام شد.

او در دومین گام موفق شد یوتارا آراگا نایب قهرمان جهان در سال 2012 و قهرمان آسیا در سال 2013 را از ژاپن را شکست دهد و به دیدار فینال راه یابد.سلطانی دو سال پیش در لیگ جهانی اندونزی با شکست مقابل این حریف ژاپنی از گردونه رقابتها حذف شده بود.کاپیتان تیم ملی کاراته برای کسب نشان طلا باید به مصاف مینه انگوئن از ویتنام برود.
 
امروز همچنین مبارزات بخش زنان نیز پیگیری شد که طی آن آلاله صعودی در وزن منهای 50 کیلوگرم با 3 برد راهی دیدار نهایی شد.

 صعودی که در اولین پیکار ترانتی از ویتنام را( 4 بر یک) شکست داده بود در دوبازی دیگر شیوو مایا از اندونزی و پاو نه آ از تایلند را (5 بریک) و( 3 بر یک) مغلوب کرد تا در بازی آخر برای کسب نشان طلا به دیدار جان سو یونگ از کره جنوبی برود.
 
پگاه زنگنه کاپیتان تیم ملی بانوان نیز امروز به روی تاتامی رفت تا با سه پیروزی و بدون اینکه حتی یک امتیاز از دست می دهد، راهی دیدار نهایی وزن منهای 68 کیلوگرم شود.
 
زنگنه که دو سال پیش در این رقابتها به نشان برنز دست یافته بود این بار برای رسیدن به فینال ابتدا سوباگ یو از اندونزی را( 2 بر صفر) شکست داد سپس یک بر صفر از سد استفانی هریس از استرالیا گذشت در بازی سوم سرلیتا از اندونزی را( 7 بر صفر) شکست داد. زنگنه برای کسب نشان طلا باید به مصاف نوتان وانسکا از هلند برود.
 
گفتنی است در اولین روز سومین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان، کاراته کاهای کشورمان موفق به کسب 2 نشان طلا،2 نقره و یک برنز شدند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لیگ ، جهانی ، کاراته ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.