سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زرافشان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبرداد

اجرای طرح خود اتکایی در مدارس شبانه روزی / راه اندازی 100 پژوهش سرای دانش آموزی در سال تحصیلی جدید

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح خود اتکایی در مدارس شبانه روزی به عنوان یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی جدید خبرداد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درخصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی جدید گفت: توسعه‌ی پژوهش‌سراهای دانش آموزی از برنامه‌های سال تحصیلی جدید است. با توجه به اینکه چند سالی است که پژوهشسراها فعال هستند اما اساسنامه‌ی مصوبی نداشته به همین علت اساسنامه‌ی پژوهشسراها در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه درجلسه‌ی اخیر شورای عالی آموزش و پرورش اساسنامه پژوهش سراها تصویب شد افزود: امیدوار هستیم با تصویب این اساسنامه پژوهشسراها به عنوان یک مرکز علمی پژوهشی رسمیت یابند و سال آینده سال کیفیت بخشی پژوهش سراهای دانش آموزی باشد.

زرافشان با بیان اینکه اکنون درحال بررسی درخواست استان‌ها مبنی بر توسعه‌ی کمی پژوهشسراها هستیم، گفت: در حال حاضر 300 پژوهش سرا درکشور وجود دارد و پیش بینی ما این است که 80 تا 100 پژوهش سرای جدید را در سال تحصیلی آینده بتوانیم راه اندازی نماییم همچنین بودجه‌ای از ردیف‌های کیفیت بخش آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی بر فعالیت‌های پژوهش سراها در نظر گرفته شده است بنابراین سال آینده حرکت خوب کیفیت بخشی را در فعالیت‌های پژوهش سراها خواهیم داشت.

وی از اجرای طرح خود اتکایی در مدارس شبانه روزی به عنوان پروژه‌ی دیگر در سال تحصیلی جدید خبر داد اضافه کرد: طرح خود اتکایی بر این ترتیب است که دانش آموزان با توجه به ساعات آزادی که در مراکز شبانه روزی دارند با همکاری دستگاه‌ها در مناطق و استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها به کسب مهارت آموزی در طول دوره‌های تحصیلی شان می‌پردازند.

زرافشان خاطر نشان کرد:با اجرایی این طرح دانش آموزان می‌توانند علاوه بر اشتغال در بازار کار فرصت‌هایی که در طول روز دارند برای ارتقای مهارت هایشان نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.