سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت خبر داد

اجرایی شدن "واکسن 5 گانه پنتاوالان" از نیمه دوم سال

گویا گفت: واکسن پنتاوالان که 4 جزء آن در کشور سالها قبل مورد استفاده قرار می گرفت و اکنون جزء پنجم آن به واکسن اضافه شده است و به محض به دست آمدن برای نیمه دوم سال اجرایی می شود.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: واکسن پنتاوالان که 4 جزو آن در کشور سالها قبل مورد استفاده قرار می گرفت که سه گانه آن شامل دیفتیری، سیاه سرفه و کزاز بود و جزء دیگر هپاتیت B بود که از سال 76 واکسیناسیون آن در کشور انجام شد.

وی افزود: جزء پنجم واکسن که هموفیلوس آنفولانزای تیپ B است به آن اضافه شده است که این باکتری ایجاد مننژیت و عفونتهای تنفسی می کند و پیشگیری از آن در نظام سلامت نقش بسیار مهمی دارد.

گویا خاطر نشان کرد: این واکسن در 3 نوبت برای نوزادانی که به دنیا می آیند، تزریق می شود و به محض به دست آمدن این واکسن برای نیمه ی دوم سال اجرایی می شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ابی
۱۱:۵۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
هدف از واردات این واکسن هندی فقط زمین گیر نمودن تولید کنندگان داخلی مثل موسسه رازی و انستیتو پاستور و تولید کننده داخلی هموفیلوس آنفولانزا میباشد وگرنه وارد کردن این واکسن در چرخه واکسیناسیون کشوری آنهم با وجود مشخص نبودن نوع سوشهای تولید آنها فقط پول به جیب دلالان ریختن است.
کوثر
۰۸:۴۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
با سلام
الان نیمه ی دوم سال هستیم پس چرا واکسن پنتاوالان نیامده؟!