سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گافی که همکاری مقامات ترکیه و تروریست‌های بعثی تکفیری را فاش کرد

معاون اردوغان ارتباط آنکارا با داعش را فاش کرد/ داعش ترکیه را هدف نمی‌گیرد

"بولنت آرینچ" معاون نخست‌وزیر ترکیه با گافی که در پاسخ به یک سوال داد در یک کنفرانس خبری داد، همکاری ترکیه و تروریست‌های بعثی تکفیری را فاش کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المسلة، "بولنت آرینچ" معاون "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه با اشتباهی که در پاسخ به یک سوال خبرنگاران مرتکب شد، میزان هماهنگی میان ترکیه و تروریست‌های بعثی تکفیری  را فاش کرد.

وی در  یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که اگر تروریست‌های بعثی تکفیری ترکیه را نیز میدان جهاد خود اعلام کند، چه خواهد شد؟ گفت: بعید است که این سازمان چنین اقدامی کند و حتی اگر چنین چیزی بر زبان آورده شده باشد، معلوم نیست که چه کسی آن را گفته است. این سازمان ترکیه را هدف قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: مقامات ترکیه به خوبی اهداف این سازمان‌ها را بررسی می‌کنند و آن‌ها هیچی تهدیدی برای ترکیه به حساب نمی آیند.


از سوی دیگر منابع دیپلماتیک و رسانه‌ای  اعلام کردند که اردوغان از یک سازمان امدادرسان ترکیه به نام «IHH» برای برقراری تماس با داعش در عراق و سوریه سوء استفاده می‌کند و همین هیئت مسئول رساندن سلاح عراق و سوریه است.

همچنین یک منبع دیپلماتیک عراقی که خواست نامش فاش نشود، گفت: رسانه‌های اروپایی از نقش این هیئت ترکی در رساندن تسلیحات به تروریست‌ها در سوریه و عراق تحت پوشش امدادرسانی خبر می‌دهند و همچنین گفته می‌شود که این هیئت حلقه اتصال نخست وزیر ترکیه و داعش است.

بولنت ارینج همچنین گفت :"ترکیه و کشورهای منطقه در تلاشند تا آنچه در عراق رخ می دهد به یک جنگ طائفه ای که به تقسیم آن منجر شود تبدیل نشود."

ارینج درباره کارمندان ترک که در موصل ربوده شدند گفت:" آنها در مکان امنی هستند و از نظر بدنی نیز شرایطی خوبی دارند اما هنوز آزاد نشده اند."

تروریست‌ها حدود هشتاد نفر از دیپلمات‌های کنسولگری ترکیه در موصل و شهروندان ترک را چند روز پیش ربودند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.