سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

امام جمعه بجنورد کشتار مسلمانان در عراق را محکوم کرد

امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز جمعه شهرستان بجنورد کشتار مسلمانان در عراق را محکوم کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت السلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد افزود : ریشه گرو های تروریستی در عراق ازگروهها تکفیری و وهابیت نشات می گیرد.

وی از حمایت بزرگان عربستان از این گرو های وحشی ابراز تاسف کرد وگفت : عمر و عاص دیگری با فتواهای نا به جا ظاهر شده است اما در مقابل مرجعیت همیشه در طول تاریخ عزت اسلام را حفظ کرده و اکنون نیز با فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر مقابله با این گرو ها و حمایت شیعه و سنی گامی دیگر در حفظ بیش از پیش اسلام برداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هفتم تیرماه روز قوه قضاییه از مردم خواست تا با قوانین به خوبی آشنا شوند تا حقشان پایمال نشود و به قاضیان توصیه کرد با توجه به اینکه شکایت های مردمی از مسکن مهر بسیار بلاست سعی کنند به این موضوع بیشتر رسیدگی کنند.

خطیب جمعه بجنورد اضافه کرد: مفتی های عربستانی که از جنایات داعش حمایت می کنند، بدانند باید در قبال مردم مسلمان جهان و پیشگاه خداوند برای این جنایات و غارتگری ها پاسخگو باشند.

وی با قدردانی از فتوای مرجعیت عراق بر ضد گروهک داعش و حمایت مسلمانان شیعه و سنی از این فتوا اظهارکرد: جنایات گروهک موسوم به داعش و فتوای مرجعیت شیعه و سنی بر ضد این جنایات، بار دیگر برادران شیعه و سنی را در کنار هم قرار داده و زمینه ساز وحدت در این کشور شده است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مردم مسلمان عراق اعم از شیعه و سنی باید قدر این اتحاد و وحدت ایجاد شده را بدانند و با انسجام و یکپارچی با حمایت مردم و مرجعیت، گروهک داعش و حامیانش را از سرزمین اسلام بیرون کنند.

امام جمعه بجنورد در پایان به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و غبار روبی مساجد اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه مساجد را غبار روبی می کنیم باید غبار دل را بزداییم تا آماده ی مهمانی باشکوه پروردگار شویم./س

برچسب ها: کشتار ، مردم ، عراق ، محکوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.