سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در خصوص اعمال تحریم‌های بیشتر؛

اولاند و اوباما و مرکل به روسيه هشدار دادند

روسای جمهور فرانسه و آمريکا و صد اعظم المان بار دیگر به روسيه درباره تشديد تنش در شرق اوکراين هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در دو تماس تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، با آنان درباره اوضاع اوکراین گفتگو کرد. 

سران آمریکا ، آلمان و فرانسه در این گفتگو از اعلام آتش بس از طرف پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین استقبال و درباره اعمال تحریم های بیشتر بر روسیه در صورتی که گام های ملموسی برای آرام کرد تنش ها در شرق اوکراین برندارد توافق کردند. 

آمریکا روز جمعه هفت نفر از رهبران جدایی طلبان شرق اوکراین از جمله ویاچسلاو پونوماریوف را که خود را شهردار اسلاویانسک می داند در فهرست تحریم ها قرار داد.

در پایان گفتگوی تلفنی اولاند و اوباما، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد " رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه با استقبال از طرح صلح 14 ماده ای و آتش بس یک جانبه پترو پورشنکو، رئیس جمهور اوکراین به مدت یک هفته، خاطر نشان کردند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید هم اکنون از گروه های مسلح جدایی طلب بخواهد هر چه سریع تر عملیات نظامی خود را متوقف کنند".

آن‌ها همچنین از رئیس جمهور روسیه خواستند از انتقال تجهیزات به اوکراین جلو گیری و کنترل مرزی را در مرزهای روسیه با اوکراین تقویت کند.

 اولاند و اوباما اعلام کردند " به این نحو شرایط برای فرو نشستن تنش و از سرگیری مذاکرات فراهم خواهد شد. به علت عدم پیشرفت در این جهت، تدابیر جدیدی علیه روسیه اتخاذ خواهد شد ".  

کاخ الیزه اعلام کرد فرانسوا اولاند و باراک اوبامت در این گفتگوی تلفنی شب بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی در عراق تاکید کردند.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه در پایان گفتگوی تلفنی اولاند و اوباما در بیانیه ای اعلام کرد " فرانسوا اولاند و باراک اوباما با اشاره به وخامت اوضاع در عراق بر ضرورت راه حل سیاسی پایدار بر اساس تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کردند. آنها همچنین تلاش مشترک برای رسیدن به این هدف را مهم تلقی کردند ."

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از نوری مالکی، نخست وزیر  عراق خواست با همه گروه ها گفتگو کند و از آمادگی خود برای اعزام مشاوران نظامی به این کشور برای حمایت از نیروهای امنیتی در برابر تروریست‌های تکفیری بعثی خبر داد.

رئیس جمهور فرانسه نیز روز پنجشنبه در نشست شورای دفاعی فرانسه آغاز گفتگو بین همه اعضای جامعه عراق را به منظور شکل گیری سریع دولت وحدت ملی خواستار شد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.