سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منابع مالی حمایت از داعش کجاست؟

نفت عامل مهی در تامین منابع مالی گروهک تروریستی داعش است، زیرا این گروهک بر میدانهای نفتی در شمال سوریه مسلط شده و نفت از طریق آن به ترکیه صادر می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،پایگاه عراقی "پایگاه المسله" در مطلبی با عنوان مسئول حمایت مالی داعش کیست؟ آورده است: گروهک داعش یکی از ثروتمندترین گروههای تروریستی در دنیا به ویژه پس از سیطره بر شهر موصل،غارت پولهای بانکی و صرافی ها و نهادهای دولتی محسوب می شود.

 

گونتر مایر مدیر مرکز مطالعات جهان عرب در دانشگاه ماینز آلمان در گفتگو با رادیو صدای آلمان گفت: منابع مالی داعش از سوی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی، قطر،کویت و امارات تامین می شود.

 

به گفته این تحلیلگر آلمانی: علت حمایت مالی این کشورها از داعش حمایت از آنها در مقابل بشار اسد در سوریه و نیز در عراق  است.سعودی ها به خوبی از خطرات بازگشت تروریست های داعش به عربستان و امکان کودتای آنها علیه نظام سعودی واقف هستند.شخصیتهای سعودی ثروتمند، داعش را از نظر مالی تامین می کنند.

 

المسله می نویسد: همچنین نفت عامل مهی در تامین منابع مالی گروهک تروریستی داعش است، زیرا این گروهک بر میدانهای نفتی در شمال سوریه مسلط شده و نفت از طریق آن به ترکیه صادر می کند.

 

چارلز لستر پژوهشگر اندیشکده بروکینگز دوحه گفت: داعش به شکل مستقل می تواند منابع مالی خود را تامین کند و شبکه هایی در جامعه برای تضمین منابع مالی به وجود آورده است.بازرگانان کوچک، شرکتهای بزرگ، شرکتهای ساخت و ساز و برخی مسئولان محلی منابع مالی داعش هستند.

برچسب ها: منابع ، حمایت ، داعش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.