سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار نيروهاي عراقي براي عمليات عليه تروریست ها در شمال بغداد

نیروهای عراقی روز جمعه با هدف انجام ضد حمله علیه تروریست ها در شمال بغداد مستقر شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای عراقی روز جمعه با هدف انجام ضد حمله علیه تروریست های بعثی تکفیری که پیشروی شان به سمت پایتخت این کشور باعث شد آمریکا مستشاران نظامی به کمک دولت عراق بفرستد، در شمال بغداد مستقر شدند.

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا از اعزام 300 آمریکایی به منظور کمک به هماهنگ کردن مبارزه با شورشیان خبر داد ولی از موافقت با درخواست دولت تحت کنترل شیعیان در بغداد برای انجام حملات هوایی خودداری کرد.

در منطقه اطراف سامرا واقع در آزادراه اصلی در 100 کیلومتری شمال بغداد که به خط مقدم نبرد با تروریست های بعثی تکفیری تبدیل شده است، استاندار که از حامیان سنی مالکی است، خطاب به نیروها اعلام کرد آنها هم اکنون تروریست های بعثی تکفیری و متحدان این گروه را به عقب خواهند راند.

یک منبع نزدیک به مالکی در گفتگو با رویترز اعلام کرد دولت عراق حال که پیشروی تروریست های بعثی تکفیری را متوقف کرده است، قصد دارد دست به ضد حمله بزند.

تروریست های بعثی تکفیری 10 روز پیش شهر مهم موصل مرکز استان نینوا واقع در شمال عراق را تصرف و در امتداد دره دجله که سنی‌ها اکثریت جمعیت ان را تشکیل می‌دهند، به سمت بغداد حرکت کرد.

عبدالله الجبوری استاندار صلاح الدین که تکریت مرکز آن هفته گذشته به تصرف داعش درآمد، روز جمعه خطاب به سربازان در اسحاقی واقع در جنوب سامرا اعلام کرد: «امروز، ما به سمت تکریت، شرقاط و نینوا حرکت می‌کنیم».

وی با اعلام اینکه «این نیروها متوقف نخواهند شد»، افزود تعداد نیروهای دولتی در اطراف سامرا بیش از 50 هزار نفر است.

یکی از متحدان نزدیک مالکی در گفتگو با رویترز اعلام کرد: «راهبرد چند روز گذشته، ایجاد یک خط دفاعی جدید به منظور متوقف کردن پیشروی  تروریست های بعثی تکفیری بوده است».


وی افزود: «ما در کند کردن پیشروی داعش به موفقیت دست یافتیم و هم اکنون تلاش می‌کنیم مناطقی را که بی‌جهت از دست رفت، بازپس بگیریم».


انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، ارتش ، عملیات ، بغدادرو ، بغداد ، نب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.