سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأثیر تندی بر افزایش متابولیسم و لاغری، قضاوت با شما!

کپسایسین ماده مؤثر موجود در فلفل که با تحریک‌پذیری در سیستم عصبی خودکار، باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و در نهایت چربی سوزی را بالا می‌برد.

دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه، درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مقدار ماده مؤثره بسیار اهمیت دارد و این مقدار در افراد مختلف متفاوت است. از آنجایی که ذائقه افراد در تحمل تندی غذا با هم فرق دارد، بنابراین تأثیر کپسایسین هم در بدن افراد مختلف متفاوت است.

وی افزود:‌ در افرادی که به تندی علاقه دارند، مصرف تندی نه تنها سرکوب کننده اشتها نیست، بلکه گاهی محرک است و با تند شدن غذا، میل به مصرف بیشتر غذا، بالاتر می‌رود. بنابراین نمی‌توان فلفل را در همه افراد به عنوان عاملی در افزایش سوخت انرژی در نظر گرفت.

این متخصص تغذیه در ادامه گفت: در تحقیقات و آزمایشات صورت گرفته، وقتی ماده مؤثر و کپسایسین را به شکل فارماکولوژیک و خالص تهیه کردند، مصرف دوز مؤثر از این ماده، علاوه براینکه تحریک‌پذیری سیستم عصبی خودکار را بالا می‌برد بلکه باعث افزایش شدت ضربان قلب و تحریک‌پذیری شدید عصبی شد. و در این حالت، نمی‌توان گفت که مصرف ماده مؤثر کپسایسین به صورت دارویی، در بالا بردن متابولیسم، مؤثر خواهد بود. چرا که عملا در مرحله آزمایشی، مضرات زیادی متوجه فرد مصرف کننده خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کپسایسین ، فلفل ، لاغری ، اشتها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.