سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترفندهای شبانه؛

تصاویر مورد نظر را معکوس جستجو کنید

دوست دارید از اصل یا تقلبی بودن تصاویر در دنیای بدون مرز اینترنت مطلع شوید؟ یکی از روش‌های آگاهی از این موارد جستجوی تصاویر مشابه در اینترنت است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات تشخیص شما از دیدن یک تصویر درست نیست و خسارت‌هایی را نیز متحمل می‌شوید.

به‌عنوان مثال ممکن است تصویر فروش یک لپ‌تاپ یا منزل مسکونی را مشاهده کنید که فروشنده نیز قید کرده باشد تصویر واقعی است. شما نیز به تصویر اعتماد کرده و محصول را می‌خرید، اما پس از خرید متوجه می‌شوید محصول همانی نیست که در تصویر دیده‌اید یا اصلا محصولی در کار نبوده و از شما کلاهبرداری شده است.

دوست دارید از اصل یا تقلبی بودن تصاویر در دنیای بدون مرز اینترنت مطلع شوید؟ یکی از روش‌های آگاهی از این موارد جستجوی تصاویر مشابه در اینترنت است. چنانچه تصویری را در سایت‌های اینترنتی مشاهده کردید یا حتی از منابع دیگری تصویری به دست شما رسیده و می‌خواهید بدانید این تصویر در منابع دیگری نیز روی اینترنت وجود دارد یا خیر، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

1ـ به سایت گوگل مراجعه کنید (www.google.com)

2ـ از بالای صفحه روی گزینه تصاویر (Images) کلیک کنید.

3ـ در صفحه جستجوی تصاویر در سمت راست کادر جستجو، یک آیکون کوچک به شکل دوربین مشاهده می‌شود، روی آن کلیک کنید.

4ـ اکنون پنجره جستجو از سوی تصویر برای شما به‌ نمایش درمی‌آید که شامل دو تب Paste image URL وUpload an image است. در تب اول می‌توانید لینک اینترنتی تصویر موردنظرتان را وارد کنید و با انتخاب تب دوم نیز می‌توانید تصویر موردنظرتان را از روی هارد‌دیسک رایانه در گوگل بارگذاری کنید.

با مشخص کردن هر یک از موارد درخواستی، موتور جستجوی تصاویر گوگل عملیات جستجو به ‌دنبال تصاویر مشابه را آغاز کرده و در صورت وجود تصاویر یکسان فهرستی از آنها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

توجه: سایت TinEye نیز قابلیت جستجوی معکوس تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

http://www.tineye.com

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.