سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه تحلیل رفتگی بدن را درمان کنیم

تحلیل‌رفتگی نشان می‌دهد که موضوعی بسیار مهم در زندگی‌تان درست پیش نرفته است. زمانی را اختصاص دهید و به آرزوها و اهداف و رویاهایتان فکر کنید. این احساس گاهی می‌تواند فرصتی برایتان به وجود آورد که چیزی را که واقعا شادتان می‌کند کشف کنید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات اقدامات پیشگیرانه درخصوص تحلیل‌رفتگی صورت نمی‌گیرد و فرد از نقطه شکست و فروپاشی احساسی عبور می‌کند. در این گونه مواقع هم لازم است تحلیل‌رفتگی کاملا جدی گرفته شود. ترفندهای زیر برای درمان تحلیل‌رفتگی بسیار کارآمد است:

1 ـ آرامش: وقتی به پله نهایی تحلیل‌رفتگی رسیده‌اید باید دید خود نسبت به نحوه مراقبت از خود و سلامت‌تان را تغییر دهید. درحقیقت در این لحظات آرام گرفتن و استراحت‌دادن به خود بسیار ضروری است. کارهایتان را برای مدتی سبک کرده و هیچ مسئولیتی را به عهده نگیرید.

2 ـ حمایت: حمایت دیگران را پس نزده، بلکه از آنها کمک بخواهید تا در حفظ ته مانده‌های انرژی تان به شما کمک کنند. در این مواقع خانواده و دوستان از اهمیت بسیاری برخوردارند. لازم نیست آنها حتما افرادی متخصص باشند. همین که به حرف‌های شما گوش کنند می‌توانند شما را در تخلیه احساسات منفی‌تان یاری برسانند.

3 ـ ارزیابی مجدد اهداف و اولویت‌ها: تحلیل‌رفتگی نشان می‌دهد که موضوعی بسیار مهم در زندگی‌تان درست پیش نرفته است. زمانی را اختصاص دهید و به آرزوها و اهداف و رویاهایتان فکر کنید. این احساس گاهی می‌تواند فرصتی برایتان به وجود آورد که چیزی را که واقعا شادتان می‌کند کشف کنید.

غلبه بر تحلیل‌رفتگی ناشی از حرفه

موثرترین مبارزه با تحلیل‌رفتگی ناشی از حرفه، تغییر شغل فعلی‌تان است حتی اگر مجبور شدید نوع کارتان را نیز عوض کنید، اما اگر امکان چنین کاری را ندارید، روش‌های زیر را به کار ببرید که بی‌نتیجه نخواهد بود:

مشکلات‌تان را هدف بگیرید: در برابر مشکلات‌تان رفتار جسورانه داشته باشید و هرگز منفعلانه عمل نکنید. در این زمینه اگر کمک لازم دارید حتما با افرادی که صلاحیت دارند، مطرح کنید، برای مثال مشکل‌تان را با رئیس‌تان مطرح کرده و از او یاری بخواهید.

وظایف‌تان را متنوع کنید: اگر مدتی طولانی یک کار را انجام می‌دهید از رئیس تان بخواهید کاری دیگر به شما محول کند یا بخش کاری تان را عوض کند.

به مرخصی بروید: اگر تحلیل‌رفتگی‌تان جدی‌تر از این حرف‌هاست حتما چند روزی مرخصی بگیرید و به تعطیلات بروید. کمی فاصله گرفتن از کار، برایتان سودمند است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.