سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

سال آینده سد "بورمانک" در منطقه طارم قزوین احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: مطالعات احداث سد بورمانک امسال آغاز شده و با تأمین اعتبار لازم برای احداث آن عملیات اجرایی سد نیز از سال آینده آغاز می‌شود.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

منوچهر حبیبی در حاشیه بازدید از بخش طارم سفلی اظهار کرد: توجه به مناطق یکی از برنامه‌های استانداری قزوین است که از مدتی پیش در دستور کار قرار گرفته و در راستای خدمت رسانی به مردم مناطق بازدید‌های میدانی از آنها به عمل می‌آید.

وی خدمت رسانی به مردم مناطق را بسیار مهم دانست و گفت: در بازدید‌های میدانی نه تنها گزارش عملکرد و نحوه خدمت رسانی دولت به مردم تهیه می‌شود، بلکه در این بازدید‌ها ظرفیت‌ها و نیازهای این مناطق نیز شناسایی شده و اعتبارات بر اساس آن و بر مبنای عدالت محوری در استان توزیع می‌شود.

حبیبی بیان کرد: در همین راستا امروز نیز از بخش طارم سفلی بازدید کردیم تا مشکلات آن را بررسی کرده و برای رفع آنها اقدام کنیم که یکی از این مشکلات کمبود آب شرب و کشاورزی این منطقه است که با احداث سد بورمانک در سال آینده بخشی از آن حل می‌شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با تخصیص اعتبارات لازم 48 کیلومتر از راههای روستایی این بخش از محل تامین قیر یارانه ای تا پایان امسال بهسازی و آسفالت می شود و با برنامه ریزی انجام شده نیز طرح هادی روستایی در تمامی روستاهای بیش از 20 خانوار طارم سفلی اجرا می‌شود.

سرپرست فرمانداری قزوین تصریح کرد: برنامه ریزی مناسب برای مقابله با آفت مگس زیتون در منطقه طارم ضروری است تا زیان کشاورزان کاهش یابد و مبارزه با این آفت نباید منوط به تأمین اعتبار شود.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از احداث صنایع آلاینده در شهرک صنعتی بخش طارم سفلی، طرح گازرسانی به بخش طارم سفلی یکی از پروژه های مهم در دست اجرا در این بخش است که شرکت گاز استان باید تا پایان نیمه اول امسال با انتخاب پیمانکار و رفع معارضات زمینه اجرای فاز دوم این طرح و گازرسانی به باقی مانده روستاها را فراهم کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به ظرفیتهای بخش طارم سفلی در بخش های گردشگری، کشاورزی و معادن تصریح کرد: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و تلاش در راستای خدمت رسانی به مردم در این مناطق در اولویت برنامه های مسئولان استان است./س

برچسب ها: طارم سفلی ، سد ، بورمانک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
سد بورمانک چی شد پس کشاورزی این منطقه داره نابود میشه
حسین رضایی نیارکی
۲۱:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاندار و خسته نباشید با توجه به کمبود اب در این منطقه و به خصوص کمبود اب شرب در روستای نیارک می طلبد در خصوص سد بورمانک عجله و خدمت رسانی را به ملت محروم ثابت کنیم
هادی
۲۳:۳۱ ۰۷ تير ۱۳۹۳
با سلام و تشکر از زحمات بی دریغ استانداری و مسولین استان قزوین بخاطر توجه زیادی که به مشکلات روستاهای منطقه طارم سفلی اعم از خدمات گاز رسانی و آسفالت کردن راهها و مهم تر از همه و به یاری خداوند احداث سد بورمانک که بخش بزرگی از نیاز آبی کشاورزی و شرب طارم سفلی را برطرف خواهد کرد.