سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین ورزش برای تقویت عملکرد "مغز"

افرادی که اهل مدیتیشن هستند، در قسمت هیپو کمپ‌ مغز آن‌ها که مربوط به یادگیری و حافظه است و نواحی مربوط به اعتماد به نفس قشر خاکستری بیشتری دارند.

دکتر فرهاد مویدیان، دکترای طب ورزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مدیتیشن (یوگا) تاثیر واضح بر میزان حافظه، اعتماد به نفس و صمیمیت دارد. افرادی  که اهل مدیتیشن هستند، در قسمت هیپو کمپ مغز آنها که مربوط به یادگیری و حافظه است و نواحی مربوط به اعتماد به نفس قشر خاکستری بیشتری دارند.

وی افزود: 15 دقیقه مدیتیشن در روز تاثیر زیادی بر حافظه دارد مثلا در ساعت ناهار یا قبل از ترک محل کار، راست بنشینید، چشم‌ها را ببندید و به هرچیزی که در زمان حال حسش می‌کنید، تمرکز کنید، چه صدای پرنده‌ای در دور دست باشد چه صدای تنفستان.

مویدیان تصریح کرد: استرس تاثیر مخربی روی مغز می‌گذارد و با ترشح هورمون‌های خطرناکی در ناحیه هیپوکمپوس و سایر قسمت‌های مغز، حافظه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. داشتن یک زندگی متعادل و دنبال کردن فعالیت‌های آرامبخش مانند یوگا، حضور در اجتماع و انجام فعالیت‌های هنری می‌تواند روند فراموشی بر اثر کهولت سن و پیری مغز را به تاخیر بیاندازد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مغز ، ورزش ، حافظه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.