سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

دفتر پسته در وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی می شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت : با راه اندازی دفتر پسته در وزارت جهاد کشاورزی به امور پسته شامل تولید ، صادرات ، بسته بندی و امور کشت و زرع این محصول مهم صادراتی رسیدگی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، حسین آذین در آیین تجلیل از 23 کشاورز نمونه در رفسنجان به وجود وجود 450 هزار هکتار باغ پسته در کشور و ضروری بودن راه اندازی این دفتر اشاره کرد وافزود : با توجه به وجود 32 هزار هکتارسطح زیر کشت چای در کشور ، سالهاست که سازمان چای در وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شده ، می طلبد که به محصول مهم و صادراتی پسته نیز نگاه ویژه شود.

وی تصریح کرد : مصرف بی رویه سموم و کودهای شیمیایی در رفسنجان و همچنین آلاینده های مس مردم این شهرستان را به انواع سرطانهای گوارشی از جمله پانکراس ، معده و کبد مبتلا کرده به طوری که در کشور میانگین ابتلا به انواع سرطانها 12 درصد و در رفسنجان بالاتر از میانگین کشوری یعنی 17 درصد است.

آذین خاطرنشان کرد: اجرای کارگاههای آموزشی راهی برای توانمند سازی کشاورزان است به علاوه کاربرد روشهای نوین و علمی بهره وری را افزایش می دهد و از بروز سرطانها نیز جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه امسال از بودجه دولت تسهیلاتی برای آبیاری تحت فشار و لوله گذاری منطقه اختصاص یافته افزود : امسال برای خرید تجهیزات کشاورزی 8 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که با جذب این اعتبار امیدواریم کشاورزی رفسنجان و استان کرمان رونق بیشتری بگیرد./س
برچسب ها: پسته ، رفسنجان ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.