علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک میزان تقاضا و مصارف مواد پروتئینی، حدودا 10 درصد افزایش پیدا میکند در راستای تأمین نیازهای خانوار، نقش دلالان و واسطهها شکل میگیرد و بازار را به سمت و سویی هدایت میکنند که احساس کمبود شود و قیمتها افزایش یابد.
وی تصریح کرد: نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در اوایل ماه رمضان در راستای تأمین نیازهای اساسی خانوارها با قیمت کمتر و دسترسی آسانتر طبق روال هر سال برپا میشود.
ایرانپور با اشاره به بحث ذخیرهسازی مواد پروتئینی و افزایش ظرفیت کشتارگاهها در ایام ماه رمضان تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی- باید تمهیداتی را در تأمین کالاهای اساسی و کنترل بازار در پیش گیرد تا علاوه بر تأمین مایحتاج ضروری و عدم کمبود هیچگونه نگرانی در افزایش قیمتها وجود نداشته باشد.
نماینده مردم مبارکه گفت: در حال حاضر برنامهای در راستای افزایش قیمت مرغ وجود ندارد.
انتهای پیام/