سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمتر از یک درصد اقیانوسهای دنیا تحت حفاظت محیط زیست

درحال حاضر ۲.۸ دهم درصد اقیانوس های جهان تحت حفاظت هستند اما کارن سک می گوید بخش هایی که ماهیگیری، حفاری و سایر فعالیت ها در آنها ممنوع است خیلی کمتر است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، دولت آمریکا قصد دارد بزرگترین منطقه حفاظت شده دریایی جهان را در میانه اقیانوس آرام ایجاد کند.

ماهیگیری و حفاری نفت در این ناحیه که سطح آن در نهایت به دو میلیون کیلومتر مربع خواهد رسید ممنوع خواهد شد، این اقدام مناطق کاملا حفاظت شده دریایی جهان را دو برابر خواهد کرد.

"جزایر دورافتاده اقیانوس آرام" تحت کنترل آمریکاست و شامل هفت جزیره پراکنده مرجانی میان هاوائی و ساموئا می شود، آب های ناحیه زیستگاه طیف گسترده ای از گونه های دریایی، پوشش منحصر به فرد گیاهی و پرندگان دریایی است.

کارشناسان می گویند در نهایت دو میلیون کیلومتر مربع را مناطق حفاظت شده در بر می گیرد که شامل تپه های مرجانی منطقه و اکوسیستم های مرتبط با آنها در میان آسیب پذیرترین مناطق به خاطر تغییرات جوی و اسیدی شدن اقیانوس ها هستند.

سال گذشته تلاش های آمریکا و سایر کشور برای ایجاد یک منطقه حفاظت شده عظیم دریایی در اطراف قطب جنوب برای سومین بار به خاطر مخالفت روسیه ناکام ماند به طوری که تنوع زیستی بسیار زیادی در اطراف این جزایر وجود دارد، از جمله گونه های اعماق دریا و انواع پستانداران دریایی.
 
درحال حاضر ۲.۸ دهم درصد اقیانوس های جهان تحت حفاظت هستند اما کارن سک می گوید بخش هایی که ماهیگیری، حفاری و سایر فعالیت ها در آنها ممنوع است خیلی کمتر است.

کارشناسان و فعالان محیط زیست می گویند فقط کمتر از یک دصد اقیانوس های جهان به طول کامل تحت حفاظت هستند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.