سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

یزد؛ میزبان دوازدهمین اجلاس ملی نظام مهندسی ایران/کارشناسانی ازوزارتخانه مهمان این اجلاس

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد از برگزاری دوازدهمین اجلاس ملی نظام مهندسی ایران به میزبانی استان یزد خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

محمدرضا کارگران، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار کرد: نظام مهندسی یزد در سوم و چهارم تیر امسال دوازدهمین اجلاس نظام مهندسی کشور را میزبانی می‌کند.

وی افزود: میهمانان اصلی اجلاس، اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی کشور هستند اما ناظران دولتی هم در این جلسه شرکت دارند که معاون وزیر، و تیمی که از طرف وزارت خانه برای این اجلاس شرکت دارند، مهمانان اصلی ما در این اجلاس هستند.

کارگران اضافه کرد: عملکرد نظام مهندسی استان‌ها در سال 92 در این اجلاس بررسی می‌شود و برای سال 93 هم برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان یزد در ارتباط با زمان و مکان این برنامه گفت: این اجلاس سوم و چهارم تیر در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت فراوان یزد در زمینه معادن، گفت: نمایشگاهی از توانمندی‌های معدن استان در جوار این اجلاسیه برگزار می‌شود.

وی افزود: نظام مهندسی معدن از سال 82 رسما شروع به فعالیت کرده و در چهار رشته اصلی معدن، زمین‌شناسی، متالوژی و نقشه‌برداری عضو می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان یزد تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن عملا اعضای خود را رتبه‌بندی می‌کند و برای فعالیت در چهار دسته پیجویی، استخراج، نقشه‌برداری و فناوری مشخص می‌کند.

وی افزود: در استان یزد حدود 1100 نفر عضو داریم و قریب 350 نفر از اعضای ما رتبه‌بندی شده‌اند و با داشتن صلاحیت می‌توانند به جامعه معدنی خدمت کنند.

کارگران عنوان کرد: در استان یزد 360 پروانه بهره‌برداری داریم، کشور ما با توجه به قرار‌گیری بر روی یکی از بزرگترین کمربندهای معدنی دنیا، مواد معدنی بسیار مهمی دارد و 60 نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان یزد تصریح کرد: در استان یزد 50 نوع از این مواد وجود دارد که البته برخی از آنها به دلیل اینکه صرفه اقتصادی ندارد، استخراج نمی‌شود اما وجود دارد.

وی افزود: نظام مهندسی معدن یک پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت است و فارغ التحصیل می‌تواند ارتباط با سازمان را عملا در نظام مهندسی معدن آموزش ببیند.

کارگران خاطرنشان کرد: تمام متقاضیانی که خدمات معدنی می‌خواهند، درخواستشان در این محل ثبت می‌شود و نسبت به بقیه رشته‌ها، ما کمترین بی کار را داریم.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان یزد افزود: اینکه یک معدنی بی‌رویه خرابکاری می‌کند، یک کار غیر قانونی انجام می‌دهد اما در عمده معادن چنین کاری انجام نمی‌شود و به صورت قانونی و با رعایت موارد قانونی کار خود را انجام می‌دهند.

کارگران افزود: چالش‌های معادن استان باید با دید منفی و مثبت نگاه شود، اول در ارتباط با تخریب معادن و دومین موضوع هم نداشتن تکنولوژی روز برای استخراج از معادن است.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان یزد خاطرنشان کرد: بین 27 تا 33 درصد تولید ناخالص ملی در بخش معدن است به همین دلیل این رشته یک رشته فوق‌العاده تاثیر‌گذار در اقتصاد کشور است.

وی اضافه کرد: بیش از 40 درصد تولید سنگ آهن کشور در یزد است و تولید یزد عملا کنار نیروی انسانی ماهری که دارد، یک بستر ایجاد دانش فنی در کشور است.

کارگران گفت: این باور را باید داشت که توانمندی یزد در زمینه معدن می‌تواند برای کشور به عنوان یک منبع انتقال دانش باشد.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان یزد در ارتباط با ساختمان نظام مهندسی یزد، گفت: این ساختمان یک موزه هم می‌تواند به حساب بیاید چون تمام مواد معدنی استان یزد در این ساختمان کار شده است.

وی تاکید کرد: چنین ساختمانی در کل کشور بی‌نظیر است و چنین تئوری در زمینه ساخت یک ساختمان وجود نداشته که خود ساختمان یک موزه باشد/س
برچسب ها: اجلاس ، نظام ، مهندسی ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.