سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محافل ایرانی در وین؛

تهران هیچ‌گونه پاسخی به پیشنهاد واشنگتن برای انتخاب جایگزین برای "نوری مالکی" نداده است

محافل ایرانی در شهر وین در سخنانی تاکید کردند تهران هیچ‌گونه پاسخی به پیشنهاد واشنگتن برای انتخاب جایگزین برای "نوری مالکی" نداده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه النهار تاکید کردند: بررسی پرونده عراق در حاشیه نشست سه جانبه نمایندگان ایران، آمریکا و اروپا در شهر وین جریان یافته است.

روزنامه النهار با اشاره به اینکه طرف آمریکایی از ایران خواسته است که در زمینه سیاسی برای توقف بحران عراق همکاری کنند، افزود: پیشنهاد آمریکا براساس تغییر نخست وزیری عراق و انتخاب فردی جایگزین برای "نوری المالکی" است.

منابع آگاه در ادامه با بیان اینکه رایزنی آمریکا با نمایندگان ایران کاملا از مذاکرات هسته‌ای جدا بوده است اضافه کردند: اینگونه رایزنی‌ها با هدف منع اختلاط دو پرونده با هم است.

در همین حال روزنامه النهار به نقل از محافل ایرانی در وین نوشت: تهران هیچ‌گونه پاسخی به پیشنهاد طرف آمریکایی نداده و موضع تهران درباره پیشنهاد مشخص است و عراقی‌ها را مسئول تعیین سرنوشت خود می‌داند.

النهار در پایان نوشت: اسامی پیشنهادی برای جانشینی "نوری المالکی" افرادی مانند "ابراهیم الجعفری" رییس ائتلاف ملی عراق و "عمار الحکیم" رییس مجلس اعلای اسلامی این کشور است و نام "ایاد علاوی" رییس جریان وفاق ملی در این فهرست دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.