سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

شهرستان سراب از لحاظ کشت آبی رتبه اول استانی را داراست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب با اشاره به وسعت 345 هزار هکتاری شهرستان سراب در دامنههای سبلان و "بزغوش"، این شهرستان را از قطبهای مهم کشاورزی، دامداری و زنبورداری استان آذربایجانشرقی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فرقانی افزود: کل وسعت اراضی کشاورزی قابل بهرهبرداری 113 هزار هکتار است که 54 هزار هکتار به صورت آبی و 63 هزار هکتار به صورت دیم کشت میشود و شهرستان سراب از لحاظ کشت آبی رتبه اول استانی را داراست.

فرقانی، میزان تولیدات محصولات زراعی شهرستان سراب را در مجموع بیش از 400 هزار تن عنوان کرد و گفت: شهرستان سراب از لحاظ تولیدات محصولات زراعی در مجموع مقام اول استانی را داراست ضمن آنکه پیش بینی میشود امسال بیش از 150 هزار تن سیب زمینی در شهرستان سراب تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب با اشاره به آمار یک میلیون واحد دامی در شهرستان سراب، جمعیت دامی شهرستان سراب را معادل 10 درصد کل واحدهای دامی استان عنوان کرد و افزود: شهرستان سراب از لحاظ جمعیت دامی رتبه اول استانی را داراست.

فرقانی با اشاره به رتبه اول شهرستان سراب در استان از نظر تولید شیر با تولید سالیانه 130 هزار تن اظهار کرد: روزانه 330 تن شیر در شهرستان سراب تولید میشود و در سال 90 تولید عسل شهرستان سراب یکهزار و 300 تن بود که در سال 92 به 2 هزار تن رسید.
 
انتهای پیام/س

 

برچسب ها: کشت ، آبی ، رتبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.