سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هتلداری:

"هتلداری" کشور توجه ویژه‌ای را می‌طلبد

یک کارشناس هتلداری گفت: هتلداری قانون‌مند و آموزش‌دیده با توجه ویژه مسئولین موجب رونق اقتصاد داخلی می‌شود.

غلامعلی سلیمانی، مدیر آموزش هتل استقلال در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: مفهوم هتلداری در کشور به صورت کامل شناخته شده نیست و همچنین مشکلات آموزشی در این حوزه نمایان است که نشأت گرفته از کلیشه‌های قدیمی که موجب کمکاری در این حوزه شده است.

وی در ادامه گفت: مدیریت هتل‌ها نباید به کسانی که اطلاعات و دانش کافی را ندارند سپرده شود که باعث می‌شود این افراد سلیقه‌ای مدیریت کنند و در بعضی موارد با مراکز تجاری و اقتصادی اشتباه می‌گیرند و انتظار برگشت سرمایه را دارند،‌ بدون اینکه نگاه به مسائل دیگر داشته باشند.

سلیمانی در خصوص برنامه‌ریزی‌های آموزشی این عرصه اظهار داشت: اولین برنامه‌ریزی‌های آموزشی در ابتدا باید برای دانشجویان این رشته در نظر گرفته شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های آموزشی را این گونه بیان کرد: صدا و سیما نقش پررنگی در احیای هتلداری کشور دارد، به صورتی که با سریال‌ها و برنامه‌های تهیه شده، می‌تواند نقش هتل و هتلداری را در اقتصاد و جامعه نشان دهد.

مدیر آموزش هتل استقلال اشاره کرد: در جام جهانی فوتبال فرانسه، منازل مسکونی افراد به صورت قانون‌مند، اجاره داده می‌شد و کشور ما در ایام نوروز این کار را اجرایی می‌کند، اما در بعضی موارد بدون قانون و آموزش مربوطه صورت می‌گیرد و باید مسئولین مربوطه افرادی که قصد اجاره منازل مسکونی خود را دارند آموزش دهد تا گردشگران با اطمینان خاطر بیشتری ساکن شوند.

وی تأکید کرد: هتلداری مناسب در کشور، موجب جذب توریسم خارجی می‌شود که برای کشور ارزآوری دارد و رونق اقتصاد داخلی را به همراه دارد.

سلیمانی تصریح کرد: با ورود گردشگران خارجی به کشور، تهاجم فرهنگی صورت نمی‌گیرد، زیرا جوانان با برقراری ارتباط متوجه می‌شوند که هر کشوری مشکلات خاص خودش را دارد.

وی در پایان گفت: با ورود هر گردشگر خارجی به کشور، 8 الی 9 موقعیت شغلی ایجاد می‌کند و این می‌تواند فرصت مطلوبی به وجود آورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کارشناس ، هتلداری ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.